A német sportautógyár külön céget alapított, hogy nagy erőkkel tudjon koncentrálni a közeljövő autóipari fejlesztéseinek legfontosabb irányaira, az önvezető autókra és a járművek közti kommunikációra.
A Porsche Digital GmbH a németországi Ludwigsburgban fog működni, Stuttgart mellett, de lesznek irodáik Berlinben, a kaliforniai Szilícium-völgyben és Kínában is. A cég főnökének az amerikai Gartner piackutató cég főnökét nyerték meg.
Az anyavállalt kiszolgálásra létrehozott cég elsődleges feladata az lesz, hogy a gépek közti kommunikációs technológiákat fejlessze, valamint az autonóm autózásban is előrelépjen a márka.
Az már nem kérdés, hogy hamarosan jönnek az elektromos Porschék. A Mission E koncepcióautóját még tavaly szeptemberben mutatta be a márka a Frankfurti Autószalonon. A fejlesztők szerint 3,5 másodperc alatt gyorsulna 0-ról 100-ra, az 500 kilométer megtételére alkalmas akkumulátorokat pedig 15 perc alatt lehetne 80 százalékosra feltölteni.
A digitális központ létrehozásával párhuzamosan jelentette be a Porsche anyavállalata a Volkswagen-konszern azt is, hogy közös szolgáltatást indítanak a Gett nevű fuvarmegosztó céggel. Az új szolgáltatásba 300 millió dollárt invesztáltnak, a projekt lényege pedig, hogy speciális feltételekkel kínálják kvázi taxis célokra a VW-csoport autóit.
A közös projekt célja a VW-konszern részéről, hogy rengeteg információhoz jussanak az autóik felhasználóiról, valamint jól látszik, hogy az autógyártók is elkezdték átrendezni tevékenységi köreiket és a jövőben nem csak gyártóként, hanem szolgáltatóként is részt kívánnak venni a közlekedésben. Annak nyomán, hogy egybehangzóan állítják, a jövőben nem az autó tulajdonlása lesz az elsődleges igénye az embereknek, hanem a mobilitás, érthető a lépés.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.