iNext néven jöhet a márka önvezető csúcsmodellje – jelentette be hivatalosan is a márka.
Egyre komolyabb szerephez jut a német márkán belül az „i” jelű almárka – amely jelenleg az i3 és az i8 modelleket foglalja magában – ám a cég vezetője, Harald Krueger megerősítette a BMW most zajló közgyűlésén, hogy hamarosan egy egészen újfajta szintén elektromos BMW-vel jelentkeznek.
A szedán, amelynek egyfajta premierje a márka márciusi 100. születésnapi rendezvényén bemutatásra is került, amelyen a hvg.hu is ott lehetett, lesz az a modell, amellyel a bajorok visszaszerzik a vezető szerepet az ezen a területen jelenleg piacvezető Teslától.
Az iNext egyértelműen annak az iránynak a terméke, hogy a városi embereknek egyre kevésbé fontos a saját jármű birtoklása, mint inkább a szolgáltatást szeretnék minél inkább kihasználni. Ennek megfelelően a márka már el is indított egy saját car-sharing szolgáltatást Seattle-ben, amelynek keretében akár sofőrt is lehet igényelni az autó mellé.
A cég márciusban bemutatott, zéróemissziójú járműve szénszálas, műanyag karosszériát használva készül 4D-nyomtatással, teljesen elszakadva a mai fémötvözet-alapú autóktól. Fontos jelzés ugyanakkor a BMW részéről, hogy a manapság mindenen átgázoló szabadidő-autó forma ellenére továbbra is hagyományos szedánként képzeli el az ideális járművet.
A BMW koncepció bemutatásakor arra is kitért, hogyan lehet a sofőr vezetési élményét maximalizálni. Kétféle módot kínálnak, az egyik az úgynevezett „Boost-mód”, amikor a kormány lényegében hagyományos módon, a sofőr előtt van, a központi konzol is a sofőr felé fordul. Ezzel egyidejűleg minden digitális intelligencia a vezetési élményt szolgálja. Mindez akár azt jelenti, hogy számítógép-szimulátor módjára a szélvédőre vetíti az ideális íveket a rendszer, miközben egy szerpentinen száguldunk. Amennyiben pedig a hétköznapi, nagyvárosi közlekedés a jármű feladata, az ülések, a kormány és a kezelőszervek úgy rendeződnek át, hogy kényelmesebb helyet hagyjanak a bent ülőknek, miközben a robotpilóta teszi a dolgát.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.