Autó hvg.hu 2016. május. 11. 19:16

Itthon is bemutatkozott a Maserati Levante, az első olasz luxus-SUV

A szabadidő-autók a prémium-luxus szektor eladásainak a felét teszi ki manapság. Innentől nem szorul indoklásra, miért kellett a Maseratinak is egy ilyen autó. Magyarországon is bemutatkozott Neptunusz szigonyáról ismert luxusmárka szabadidő-autója, a Maserati Levante.

A Maserati tulajdonképpen nincs rossz formában, az elmúlt három évben bemutatták az új – hatodik generációs - Quattroportét, amelyben elsőként volt dízel aggregát a márka történetében, majd nem sokkal rá a Ghiblit, amely elrugaszkodott az arisztokrata vonaltól és a céges felhasználás felé nyitott. Most pedig megérkezett a Maserati Levante, amelynek nagyjából olyan mennyiségben kellene fogynia a piacon, mint a márka összes másik autójának. Mindez nagyjából 50 ezer autót jelenthet évente, 2020-ra a márka teljes volumenére.

A Levantének, olyan közegben kell majd magához csábítania vevőket, mint a szintén elég friss Mercedes-Benz GLE Coupé, vagy a második generációs BMW X6, a Porsche Cayenne vagy éppen a vadonatúj Jaguar F-Pace.

Ami a Levantét illeti - nevét egy mediterrán szélfajtáról kapta - az ötméteres autó távolról sem látszik olyan masztodon, brutális SUV-nek, mint például egy BMW X6. A kocsi viszonylagos alacsonysága (1,67 méter) mellett, a szélessége meglehetősen jelentős 1,98 méter.

Maserati Levante - galéria
D.P.

Ahogy kell, az olaszok elég ügyesen találták ki a formáját. Hatalmas a hűtőrácsa, amelyek mögött aktív lamellák lakoznak, a hosszú motortér és rövid a hátsó rész miatt nem tűnik ormótlannak a Levante. A kupéforma ellenére – már üléspróbát is téve - hátul is elegendő a hely, ami talán nem meglepő a 3 méteres tengelytáv mellett és kifejezetten tágas a fejtér is. A csomagtere sem szűkös, 538 literes alapesetben.

Ami egyébként a belső teret illeti az első benyomások alapján, a bőrmunka finomsága kiemelkedő, nem véletlen, hiszen opciósan Ermenegildo Zegna műhelyében készítik. A műszeregység, valamint a 8,4 colos középkonzoli kijelző nem tűnik különösebben exkluzív portékának, de DAB tuner, mobiltelefonos internet-hozzáférést használó online funkciók persze megtalálhatók rajta. A 1280 wattos Bowers & Wilkins hifi pedig, amivel még kiegészül a felszereltség, jól ismerten igen drága, de nagyon minőségi szett.

A hatáslánc-választékba csak összkerék-hajtású (Q4) darabok kerültek a mai igényeknek megfelelően. Az autók alatt aktív légrugós rendszer működik, vagyis az útviszonyokat érzékelve változtat a futómű keménységén, tizedmásodpercek alatt. A váltómű 8 fokozatú automata, amelyet kifejezetten ehhez a modellhez fejlesztettek. A Levante kétféle 3 literes V6-os motorral érhető el Magyarországon. A 3.0 literes V6-os Twin-Turbo benzines 350 illetve 430 lóerővel érkezik, ezeket a Ferrari gyártja Maranellóban, míg a dízel V6-os szintén 3.0 literes, 275 lóerős. A bemutatón is kiállított Levante S (430 LE) változat 5,2 másodperc alatt van 100 km/h tempón, a végsebessége 264 km/h.

Az új Levante már rendelhető Magyarországon, az előrendelt modellek várhatóan júliusban érkeznek meg. A diesel verzió kicsit több, mint 25 millió forinttól indul, míg a 430 lőerős benzines modell 31 milliótól. A Maserati Levantékat egyébként egy külön, teljesen felújított és modernizált gyártósoron készítik a Fiat-Chrysler Mirafiori üzemében Torinóban.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés