Az elektromos eszközt a kocsi hátuljában rejtenék el, és az autó mondaná meg, mikor kell használni.
Javában tart a Pekingi Autószalon, ahol az Audi hétfőn mutatta be az egyszerre kupé és roadster változatban is megérkező az új Audi TT RS-t, amit nem mellesleg Magyarországon gyártottak. A németek azonban egy tervet is bemutattak, ami hatásos fegyver lehet a közlekedési dugók ellen.
A Connected Mobilty Concept tulajdonképpen egy, a Q3 alapjain nyugvó gép, ám igazából nem is ez az érdekes, hanem az, amit maga az autó tartalmaz. A lényeg a hátsó lökhárítónál található, ott ugyanis egy titkos rekeszben egy gyönyörű, elektromos meghajtást kapott longboard bújik meg.
Az elképzelés szerint az autó navigációs rendszere számolná ki, hogy kocsival, vagy a longboard segítségével érdemes tovább közlekedni annak érdekében, hogy mielőbb célba érjünk.
Az eszköz alumíniumból és szénszálas anyagokból készülne, amit három különböző módon lehetne használni: normál longboardként és elektromos meghajtású rollerként is, de van rajta "szállító" funkció, amikor valaki például a bevásárlását szeretné elvinni az autójáig.
Az Audi szerint egyetlen feltöltéssel 11 km-t tud megtenni vele a tulajdonosa, a jármű pedig körülbelül 28 km/h-s csúcssebességre képes, ami azért elég vad lehet. Ilyen tempónál már nem árt, ha egy bukósisak is kéznél van.
Hasonló elgondolása – mármint, hogy valahogyan fel kellene számolni a közlekedési dugókat – a Fordnak is volt, ők egy igen érdekes szabadalommal álltak elő, amiben szerepet játszik az autó hátsó kereke is.
További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.