A dízelmotorok károsanyag-kibocsátási értékeit tesztelés közben manipuláló vezérlőszoftver múltja egészen 1999-ig nyúlik vissza és az alapul szolgáló ötlet eredetileg az Audinál született meg – írta a Handelsblatt.
Az Audi soha nem alkalmazta a szoftvert, de az végül megtalálta az utat a VW-nél kifejlesztett EA 189 típusú dízelmotorok felé – írta a Handelsblatt. A motorokat aztán a Volkswagen több érdekeltségénél, így az Audinál is használták.
A lap értesülését sem a Volkswagen, sem az Audi szóvivője nem erősítette meg. Azt viszont a dpa hírügynökségnek a konszern belső köreiben megerősítették, hogy a szoftver története az Audihoz nyúlik vissza.
Az Audi eredetileg ártatlan ötlete a dízelmotorokra az indítás után hideg üzemmódban jellemző hangos kopogás kiküszöbölését szolgálta a motor üzemanyag-adagolásának szoftveres szabályozásával.
A fejlesztők később ezt a beavatkozást egészítették ki a motortesztelési üzemmód felismerésével és a kibocsátási értékek ennek megfelelő átállításával.
További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.