Autó hvg.hu 2016. április. 12. 13:36

Rajzokon már most félelmetes a Volkswagen jövő évi raliautója

A wolfsburgiak közzétették az első hivatalos vázlatot a 2017-es Polo R WRC-ről, amely közel 60 lóerővel izmosabb lesz az idei változatnál, emellett jelentősen könnyebb és szélesebb is.

A Volkswagen az utóbbi években szinte verhetetlen volt a rali-világbajnokságon, melynek eredményeként be is zsebeltek egymás után három világbajnoki címet Sébastian Ogier révén.

A menetelésük idén is tart, hiszen eddig mindhárom versenyen VW-s pilóta győzött, és ha rajtuk múlik a sikersztori nem csak idén, de az elkövetkezendő években is folytatódni fog. Erre a most közzétett vázlatból lehet következtetni, amelyen a 2017-es versenygépük látható, valamint szintén a nyilvánosságra hozott műszaki adatokból, amelyek szintén rettegésre adhatnak okot az ellenfeleknek.

Volkswagen

Az új szabályoknak köszönhetően a 2017-es Polo R WRC 50 milliméterrel szélesebb lesz az elődjénél, jóval nagyobb hátsó szárnyat kap, és a lökhárítóit is kiszélesítik. A turbó módosításainak köszönhetően a teljesítmény is jelentősen nő, méghozzá 60 lóerővel, vagyis 380 lóerő körüli teljesítményre lesz képes. Emellé ráadásul alacsonyabb tömeg fog társulni, hiszen a mérnököknek sikerült 25 kilogrammot lefaragniuk a súlyából, így már csak 1175 kilogrammot nyom a mérlegen.

Jost Capito, a VW Motorsport igazgatója szerint egyértelműen gyorsabb lesz az új autó, valamint az évek során felhalmozott tapasztalatoknak és fejlesztéseknek köszönhetően biztonságosabb is.

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2025. január. 06. 09:30

MVM-terjeszkedés Romániában: a helyiek szerint Orbán most tolja be az országba Putyin trójai falovát

A magyar állami energiacég kivásárolja a német E.On-t Románia második legnagyobb gázcégéből. A helyi félelmek szerint, ha az üzlet lezárul, az MVM orosz gázzal fogja ellátni az ország háztartásainak csaknem felét, és ezzel nagyban erősödik Moszkva befolyása Bukarestben. A tranzakció 2025 első felében zárulhat, de még elkaszálhatják. Ennek az esélyét erősítheti az a sürgősségi rendelet, mellyel a román kormány megakadályozhatja a stratégiai fontosságú vállalatok “ellenséges” átvételét.