Autó hvg.hu 2016. április. 12. 13:36

Rajzokon már most félelmetes a Volkswagen jövő évi raliautója

A wolfsburgiak közzétették az első hivatalos vázlatot a 2017-es Polo R WRC-ről, amely közel 60 lóerővel izmosabb lesz az idei változatnál, emellett jelentősen könnyebb és szélesebb is.

A Volkswagen az utóbbi években szinte verhetetlen volt a rali-világbajnokságon, melynek eredményeként be is zsebeltek egymás után három világbajnoki címet Sébastian Ogier révén.

A menetelésük idén is tart, hiszen eddig mindhárom versenyen VW-s pilóta győzött, és ha rajtuk múlik a sikersztori nem csak idén, de az elkövetkezendő években is folytatódni fog. Erre a most közzétett vázlatból lehet következtetni, amelyen a 2017-es versenygépük látható, valamint szintén a nyilvánosságra hozott műszaki adatokból, amelyek szintén rettegésre adhatnak okot az ellenfeleknek.

Volkswagen

Az új szabályoknak köszönhetően a 2017-es Polo R WRC 50 milliméterrel szélesebb lesz az elődjénél, jóval nagyobb hátsó szárnyat kap, és a lökhárítóit is kiszélesítik. A turbó módosításainak köszönhetően a teljesítmény is jelentősen nő, méghozzá 60 lóerővel, vagyis 380 lóerő körüli teljesítményre lesz képes. Emellé ráadásul alacsonyabb tömeg fog társulni, hiszen a mérnököknek sikerült 25 kilogrammot lefaragniuk a súlyából, így már csak 1175 kilogrammot nyom a mérlegen.

Jost Capito, a VW Motorsport igazgatója szerint egyértelműen gyorsabb lesz az új autó, valamint az évek során felhalmozott tapasztalatoknak és fejlesztéseknek köszönhetően biztonságosabb is.

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajtermékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egy évnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.