Autó hvg.hu 2016. február. 12. 11:52

Tavasszal már itt az új Suzuki Baleno

A Frankfurti Autószalonon tartott világpremiert, valamint a tavaly októberi indiai piacra történt bevezetés követően, az európai országokba is megérkezik tavasszal az új Suzuki Baleno.

A méretében a Vitara és a Swift közé illeszkedő csapotthátú Baleno lemezei alatt az új generációs, megnövelt szilárdságú, csökkentett tömegű platform lapul, melynek köszönhetően a kategóriatársakhoz képest mintegy 10 százalékkal sikerült megnövelni a karosszéria szilárdságát.

A Baleno Indiában készül, a méretei: 4,02 méteres hosszúság, 1,92 méteres szélesség és 1,45 méter magasság. Mindehhez egy elég tágasnak tűnő 2,52 méteres tengelytáv párosul, a csomagtartója 355 literes, amely szintén elég jó érték a B-szegmensben.

Magyar Suzuki Zrt.

A motorháztető alatt a legfontosabb újdonság az 1.0 literes, háromhengeres, közvetlen befecskendezésű Boosterjet turbómotor, amely 112 lóerővel és 170 Nm maximális nyomatékkal látja el a Balenót, ötfokozatú manuális, vagy hatos automatával szerelve. Az új turbómotor mellett a felfrissített 1.2-es Dualjet szívó benzinessel is rendelhető lesz az autó, amely 90 lóerőt és a 120 Nm nyomatékmaximumot biztosít, hatékonyabb termikus hatásfokkal, szintén ötfokozatú manuális váltóval párosítva, illetve igény esetén fokozatmentes automatával.

A gyengébbik benzinmotor úgynevezett SHVS enyhe hibridhajtással is rendelhető, ami azt jelenti, hogy az integrált gyújtásgenerátor besegít gyorsításkor, és energiát termel a regeneratív fékezés során, elvileg hatékonyabban, mint a hagyományos generátorokkal működő rendszerek.

Friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Nemes Nikolett 2024. november. 29. 12:00

„Ezeket nyilvános kivégzésnek neveztük egymás között” – így kergeti felmondásba a dolgozókat egy toxikus munkahely Magyarországon

Hogyan működik, mi mindent tesz egy bántalmazó felettes, és mit okoz ezzel a beosztottjainak? Miért volna fontos külön kezelni a vezetői és a szakmai kompetenciákat, és miként lehet maga a rendszer is bántalmazó, amelyben a szereplők töltik a mindennapjaikat? Edinger Katalin nyolc évig dolgozott egy kiadónál, ahonnan beszámolója szerint azért távozott – többedmagával együtt –, mert a főnöke súlyosan toxikus légkört teremtett. Erről is beszélgettünk vele.