A bajorok biztonsági autót készítettek a legkisebb és legújabb M-es modelljükből, aminek az elkészítésébe most először mi is bepillanthatunk.
Március harmadik hétvégéjén kezdetét veszi a 2016-os Moto GP szezon, melynek biztonsági autóját a korábbi évekhez hasonlóan idén is a BMW szállítja. A bajorok a tavalyi évben bemutatott vízbefecskendezéses M4 helyett ezúttal a legújabb sportmodelljüket, az M2-t dolgozták át dögös biztonsági autóvá. Mivel egy ilyen safety car egyben tökéletes reklámautó is, az M GmbH mérnökei a kötelező átalakításokon túl az összes elérhető M Performance alkatrésszel telepakolták az autót.
A 26-féle extra karosszériaelem, kiegészítő és alkatrész közül mindenképpen megemlítendő, hogy új kipufogó rendszert, karbon hátsó szárnyat, állítható felfüggesztést és az M3/M4-ből származó karbon-kerámia fékrendszert is megkapta az M-színekben pompázó modell. Ezeken kívül az utasterét is jelentősen átalakították, így többek közt Recaro kagylóüléseket, bukókeretet, tűzoltó készüléket, valamint Alcantara bevonatú sportkormányt szereltek bele.
A motorháztető alatt érintetlenül hagyták a 3.0 literes, duplaturbós erőforrást, így a hathengeres blokk teljesítménye az utcai modellhez hasonlóan 370 lóerő és 465 Nm. Mindez a hétsebességes duplakuplungos M-es automataváltóval párosítva 4,3 másodperc alatt gyorsítja százas tempóra, a végsebessége pedig 250 kilométer/óránál van elektronikusan limitálva.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.