Az Alpina 600 lóerős B7-ese, 4.4 literes, duplaturbós V8-as motorral áll a legközelebb ahhoz, amire a BMW M7 után ácsingózók vágynak.
Érdekes módon pont a sportos vezetési élményt hirdető BMW-nek nincsen a csúcskategóriában sportlimuzinja, holott a Mercedes-Benz és az Audi már régóta kínál AMG és S verziót a zászlóshajókból.
A bajorok viszont csak nem akarják rászánni magukat az M7-re a legújabb 7-es esetében sem, noha jövőbeni M-csomagos példányokról már hallani pletykákat. Ha ezek meg is valósulnak, valószínűleg akkor sem lesznek telivér sportlimuzinok, így az M7 után ácsingózóknak más megoldást kell választaniuk.
Például elmenni a legnevesebb gyári tuningpartnernek számító Alpinához, és megrendelni a most bemutatott B7 xDrive-ot, ami már könnyedén felveszi a versenyt az S63 AMG Mercedesszel és az Audi S8-cal.
Az Alipna mérnökei nem teketóriáztak sokat, hanem fogták a G11-es kódjelű 7-es sorozat 4.4 literes, duplaturbós V8-as motorját és új légszűrő rendszert, intercoolert, nagyobb turbókat, erősebb dugattyúkat, valamint sportkipufogó-rendszert terveztek hozzá.
Az átalakításoknak köszönhetően a V8-as blokk teljesítménye 600 lóerőre ugrott, 3000-es fordulatszámtól jelentkező 800 Nm maximális nyomaték mellett. Ilyen adatok hallatán nem lepődik meg az ember, ha villámgyors egy autó, de a 3,6 másodpercet közelítő nulla–százas gyorsulás és a 310 kilométer/órás végsebesség egészen elképesztő értékek. Ebben egyébként a ZF-fel közösen fejlesztett, nyolcfokozatú Alpina Switch-Tronic váltó is segít a B7-nek.
Valódi Alpina modellként természetesen kívül és belül is átdolgozták az autót a német tervezők, de éppen csak annyira nyúltak hozzá, hogy a klasszikus Alpina stíluselemekkel azonnal felismerhető legyen. Az négykerék-kormányzású adaptív futómű és a négydugattyús fékek mellé 20-colos klasszikus felniket szereltek fel, az első és a hátsó lökhárító plusz légterelő-elemekkel gyarapodott, míg az utastérben Nappa-bőr kárpitozás, kerámiakapcsolók és egyedi Alpina digitális műszerfal várják az utasokat.
Az Alpina B7-tel először a márciusi Genfi Autószalonon lehet majd élőben találkozni.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.