Január végén kerül kalapács alá egy arizonai árverésen az 1964-es 427 Competition kivitel, amiből mindössze 23 példányt készítettek annak idején. A becsült értéke is ehhez igazodik, hiszen 2 és 3 millió dollár közötti leütési árat jósolnak neki.
A ’60-as években számos kultikus sportautó készült Európában és Amerikában egyaránt, melyek közül az egyik legfontosabb éppen egy kontinenseken átívelő modell, a Shelby Cobra. A legendás tető nélküli típust a brit AC Cars tervezte, de igazán híres az Egyesült Államokban lett, amikor a Shelby-nél elkészítették bele a V8-as kivitelt. A típus azóta is a gyűjtők kedvence, néhány különleges széria pedig az alaptípusok magas árához képest is egy vagyont ér.
Például a 427 Competiton széria, amiből mindössze 23 példányt készítettek annak idején, azzal a céllal, hogy versenypályán és az utcán is megállja a helyét. A nevében szereplő szám a V8-as motor hengerűrtartalmára utal köbinchben, ugyanis egy 7.0 literes erőforrással van dolgunk, amely nem kevesebb, mint 620 lóerőt szabadít az aszfaltra a pillekönnyű sportkocsiban. Ehhez négyfokozatú manuális váltó, négy tárcsafék és állítható felfüggesztés járt, hogy valahogy sikerüljön úton tartani az autót.
Hogy manapság milyen élmény lehet megzabolázni egy ilyen veterán erőgépet, abból hamarosan ízelítőt kaphat az a tehetős licitáló, aki az RM Sotheby’s aukciós ház január végi, arizonai árverésén hajlandó lesz kifizetni az 1964-en készített, tizedik sorszámú autóért nagyjából 2-3 millió dollárt, vagyis átszámítva mintegy 600-800 millió forintot.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.