A Hyundai az év közepén jelentett be, hogy önálló márkát csinál prémiumtermékéből a Genesisből. Itt az első, már saját néven futó modell a G90. Egy méretes üzleti limuzin.
A Genesis korábban afféle szürkezónában leledzve, a dél-koreai Hyundai prémium termékeként próbált betörni első sorban az észak-amerikai piacra. Mostantól ennek vége, az anyacég sokkal jobban definiálja az önállóvá vált márkát, hasonlóan a Toyota féle Lexushoz, vagy Nissan által birtokolt Infinitihez. De ide sorolhatjuk a Citroen által felépített és szintén önálló termékké változó DS márkát is.
A G90 már az új céget képviseli, amelynek dizájna elvileg a sportos elegancia. A márka saját logót és jellegzetes hatszögletű hűtőmaszkot kapott az egyedinek szánt ledes fényszórók mellett. Az újdonság dizájnja mögött olyan tervező neve áll, mint belga Luc Doncekerwolke, aki a Bentleynél alkotott maradandóakat.
A nagyméretű limuzin egyébként korábban is létezett Hyundai Equus néven. Az újdonság, amely a Amerikában majd G90 néven fut, most még csak dél-koreai változatként mutatkozott be EQ900 néven.
A motorterében egy jókora 3.3 literes duplaturbós V6-os benzinmotor dolgozik 272 lóerős teljesítménnyel és 510 Nm-es nyomatékkal, 8-fokozatú automataváltóval, amely összeállításban a G90 a 0-100 km/h-s sprintet, 6,2 másodperc alatt teljesíti.
A turbó nélküli változat, amely a belépőszintet képviseli egy 3.8 literes motort jelent, szintén V6-os hengerelrendezéssel, ugyanakkor 231 lóerős teljesítménnyel és 396 Nm-es nyomatékkal. A csúcs az 5.0 literes V8-as, 311 lóerővel és 519 Nm-es nyomatékkal. Valamennyi változat alapból hátsókerék-hajtású, de kérhető a márka H-track elnevezésű összkerékhajtási-rendszerével is. Ezek a specifikációk ugyanakkor a dél-koreai változatokra értendőek, még nem közölték az egyéb piacokra vonatkozó műszaki paramétereket.
Ezekkel a motorokkal Európában biztosan nem is lesz forgalomban a G90, amely első körben Kína, USA, Oroszország és a Közel-Kelet országaiba készül.
A belsejében is prémium színvonalú G90-ben 12.3 colos központi infotainment-képernyő kapott helyet, ugyanakkor 9.2 colos tabletek járnak a hátul utazóknak is. 3 zónás a klímája, vezeték nélküli telefontöltőt és dupla zajszigetelésű üvegezést is kínálnak a kocsihoz.
További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.