Két évvel ezelőtt 2,8 millió dollárért cserélt gazdát a Vignale karosszériás 1953-as Ferrari 250 Europa Coupé, de most újra eladósorba kerül, és már 1 millióval többet remél érte a jelenlegi gazdája.
Nagyszabású árverést rendez december 10-én az RM Sotheby’s aukciós ház New Yorkban, ahol kalapács alá kerül egy 1953-as gyártási évű Vignale karosszériás Ferrari 250 Europa Coupé.
Aki figyelemmel kíséri a milliós licitekkel végződő autós árveréseket annak ismerős lehet az autó, ugyanis 2013-ban 2,8 millió dollárért cserélt gazdát a Bonhams rendezvényén. Úgy tűnik a jelenlegi tulajdonosa egyértelműen befektetési céllal vásárolta, hiszen a mostani árverésen 3,8 és 4,5 millió dollár közötti összeget remélnek érte, ami alsó hangon egymillió dolláros nyereséget jelentene számára.
A piszkos anyagiak mellett nem szabad, hogy eltörpüljenek az autó valódi érdemei, amelyek az egyik legritkább és legszebb veterán Ferrarivá avanzsálják. A típus már önmagában különlegességnek számít, hiszen csak 22 darabot készítettek belőle az olaszok az ’50-es évek elején, amiből 18 példány Pininfarina karosszériát kapott, a maradék négyhez pedig a Vignale műhely tervezett egyedi külsőt.
A szóban forgó, 0313 EU alvázszámú autó karosszériáját Giovanni Michelotti tervezte, aki a védjegyének számító stíluselemekkel teljesen egyedi karakterrel ruházta fel a sportkupét, amit aztán az 1954-es New York-i Autószalonon mutattak be a nagyközönségnek.
Az ezután következő évtizedekben meglehetősen kalandos élete volt, többek közt átfestették pirosra és még motort is cseréltek benne egy amerikai V8-ra, míg végül 2009-ben egy svájci gyűjtőhöz került, aki két év alatt több mint 3000 munkaórát fektetett abba, hogy a 250 Europa Coupé visszanyerje eredeti állapotát. Az elveszett elemek helyett újakat gyártottak a gyári specifikációk alapján, míg a szintén új bőrkárpitot ugyanaz a cég készítette el, aki az eredetit 1953-ban. Szintén megemlítendő, hogy a motort is sikerült megmenteni, így a formás motorháztető alatt az olaszok 3.0 literes, 200 lóerős V12-es erőforrása lapul, tripla-Weber karburátorral és négyfokozatú manuális váltóval szerelve.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.