Az új B5 Bi-Turbo V8-as motorja a 600 lóerő mellé 800 Nm maximális nyomatékot tartogat. A jó hír pedig, hogy kombi karosszériával is rendelhető.
Aki középkategóriás német prémium-sportkombit szeretne vásárolni, annak viszonylag egyszerű dolga van, hiszen vagy befárad egy Audi-szalonba és megrendel egy RS6 Avantot, vagy átsétál a Mercedeshez és leadja a rendelését egy puttonyos E63 AMG-re. Bajban csak akkor van, ha a bajorokhoz húz a szíve, hiszen a BMW csak szedán karosszériával gyártja az M5-öt. Elkeseredni azonban így sem kell, mivel számos tuningműhely kínál átépített bajor sportkombit, melyek közül a legbiztonságosabb választás az Alpina B5 Bi-Turbo.
A szedán- és kombikarosszériával rendelhető erőgép a 2016-os modellévre némileg megújul, melynek köszönhetően a 4.4 literes V8-as motorja immáron 600 lóerőt és 800 Nm maximális nyomatékot produkál. Mindez 4,2 másodperces 0-100-as állórajtot biztosít a felettébb elegáns B5-nek, valamint 328 kilométer/órás végsebességet, amely már jócskán szupersportautós territórium. Az Alpina mérnökei ráadásul arra is odafigyeltek, hogy a fogyasztás ne szálljon az egekbe (legalábbis a teszteken), ezért a V8-as étvágyát sikerült 9,5 literen tartani.
A megnövekedett teljesítmény mellé strapabíróbb fékrendszer és adaptív futómű is jár, valamint a tökéletes kanyarsebességet garantáló részlegesen önzáró differenciálmű. Aki a hi-fi rendszer helyett inkább az öblös V8-as hangját hallgatná a Merino-bőrrel borított ülésekben, annak erősen ajánlott feláras Akrapovic titán kipufogórendszer is, amely nem csak szebb hangot biztosít, de 17 kilogrammal könnyebb is a gyári alkatrésznél.
Az új Alpina B5 Bi-Turbo ára limuzin kivitelben 108 600 euróról indul Németországban, míg a Touringért, azaz a kombiért 111 900 eurót kérnek.
Friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.