Eladja az állam a totálkárosra tört politikusi autókat. Idén négy kerül kalapács alá, de 2007 óta már közel húsznál jár a számláló.
A legfrissebb adatok szerint több mint 600 hivatali autót üzemeltet a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság. Ezek közül láttunk már példát nem egyszer arra, hogy egy állami vezető csúnyán összetörte a hivatali autót – emlékezzünk csak Lázár János 2012-es, vagy épp Harrach Péter augusztusi balesetére. A totálkáros autókat az állam eladja, amire 2007 óta több mint egy tucatszor volt példa – derítette ki a Vezess.hu.
Az összetört majd eladott autók között találni Opelt, Volkswagent és Saabot is, Audit viszont egyet sem. A cikk szerint a járműveket azért is adják el, mert azok gazdasági totálkárosak, vagyis a kár olyan magas, hogy az árához képest már nem érte volna helyre pofozni. Az adatok csak 2007-ig visszamenően elérhetők, ezek alapján 19 darab totálkáros autót adott el az állam, összesen 13 millió 130 ezer forintértékben.
A legkevesebbet egy 145 ezer kilométert futott 1999-es Opel Combo 1,7D ért, ezt 100 ezer forintért passzolták el 2014-ben, míg a legtöbbet egy VW Multivan T5 2,0 CR TDI-ért kaptak, 3,8 millió forintot. Ez utóbbi egyébként egy elég friss autó volt, a 2011-es modell alig 13 ezer kilométert futott a balesetig.
A kikért adatok alapján 2007-ben egy Saab 9-5-öt, két Opel Astrát és egy VW Passatot, 2008-ban egy Vw Borát és egy Opel Astrát, 2009-ben pedig két VW Borát értékesítettek. 2010-ben nem volt ilyen üzletkötés, és 2011-ben is csak egy: akkor egy 2001-es, 310 ezer km-t futott VW Passat 1,8T-t adtak el. 2012-ben jött a 3,8 millió forintért értékesített VW Multivan, majd egy 2002-es VW Bora, 2014-ben pedig egy VW Passat 2,8 Comfortline, egy VW Bora 1,6 Comfortline, egy Opel Astra 1,6 Classic és egy Opel Combo 1,7D cserélt gazdát.
A KEF hamarosan egy Saab 9-3-t, két VW Passatot és egy Ford Mondeot kezd el árulni. Ezek közül a Saab lehet majd a legdrágább, az ugyanis csupán 63 ezer kilométert futott. A nyílt árverésen licitálni ide kattintva lehet.
A KEF szerint egyébként minden autón volt casco, amit az állam az Uniqua Biztosítónál kötött meg. A balesetek többsége saját hibás volt.
További autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.