Bár a gyártók évről-évre kiváló szuperautókat építenek, a jogszabályok miatt nem mindegyik gurulhat ki a közútra. Íme most 10 hihetetlenül jó autó, ami jó eséllyel sosem vehet részt a forgalomban.
Aston Martin Vulcan
Az Autoguide listáját egy Aston Martin nyitja. Az idei Genfi Autószalonon mutatta be a cég ezt az autót, ami még James Bond számára is bőven elég lenne. A 7 literes V12-es szívómotort a gyár versenycsapatával, az Aston Martin Racinggel közösen fejlesztették. A szénszálas karosszériával felépített jármű így több mint 800 lóerőt szabadít az aszfaltra. A kerámiafékkel ellátott járművet csak versenypályán lehet használni, bár olyan túl sokkal egyébként sem valószínű, hogy összefutna az ember, tekintve, hogy 24 darab készül belőle az egész világon. Az ára 644 millió forint körül mozog.
Dodge Viper ACR-X
Ez a jármű kifejezetten versenypályára épült, méghozzá azért, hogy ezzel tisztelegjenek a második generációs Viper előtt. A 8,4 literes V10-es, 640 lóerős motornak köszönhetően a Nürbugringen egy 7:03.06-os időt ment a kocsi, amivel a harmadik leggyorsabb autóvá lépett elő.
Ferrari 599XX
Ha már a Nürburgringnél tartunk, nem szabad kifelejteni a Ferrari 599XX-et sem, ami azon kevés autók közé sorolható, amelyik képes volt a Dodge-nál jobb időt futni. A 6:58.16-os kört a 6 literes V12-es, 720 lóerős motornak köszönheti. A 0-100-as spirntet alig 2,9 másodperc alatt vágja ki, de nemcsak emiatt olyan különleges: azért is, mert csupán 29 darab készült belőle.
Ferrari FXX K
Ez a gyönyörűség egy Ferrarihoz méltó módon pokoli erővel bír, 1036 lóerővel szerelték fel. A 6,3 literes V12-es motor teljesítményére még egy elektromos motor is rásegít. Bár hivatalosan nem erősítették meg, a pletykák szerint csupán 6 perc 35 másodperc kellett ahhoz, hogy teljesítse a nürburgringi kört. Az ára ennek megfelelően magas, több mint 840 millió forintba kerül, a világon pedig csupán 40 darab készül belőle.
Lamborghini Murcielago R-GT
A "hagyományos" Murcielago alapjain nyugvó R-GT az Audi és a Reiter mérnöki tanácsadó közös munkájának gyümölcse. A gép lelkét egy 6 literes V12-es, 580 lóerős motor adja, miközben a súlya alig haladja meg a 900 kilogrammot.
Lamborghini Sesto Elemento
A lista másik Lamborghinije egy lenyűgöző, erős és könnyű autó, ami csupán 820 kilogrammot nyom. Ehhez képest el lehet képzelni, milyen teljesítményre képes az 5,2 literes V10-es, 570 lóerős motor. Bizony, 0-ról 100 km/h-ra alig 2,5 másodperc alatt gyorsul fel. Csupán 20 darabot készítenek belőle, az ára pedig valahol 616 és 812 millió forint között mozog.
McLaren P1 GT-R
Szép a McLaren P1 GT-R, és tulajdonképpen az egyetlen olyan McLaren, ami képes felvenni a versenyt a Ferrari FXX K-val. Amellett, hogy csak a már jelenlegi P1-tulajdonosoknak elérhető az autó, csupán versenypályán használható. A 3,8 literes duplaturbós V8-as motor 986 lóerőre képes.
Mercedes SLR McLaren 722 GT
Egyesek úgy tartják, ez minden idők legszebb Mercedes SLR McLarene, amiből csupán 21 darabot készítettek. Az 5,4 literes kompresszoros V8-as motor 670 lóerős, ehhez pedig körülbelül 1100 kilogramm társul. Az ára 336 millió forint körül alakul.
Pagani Zonda R
Viszonylag keveset hallani mostanában a Pagani Zonda nevét, de az bitos, hogy egy remek járgányt pakoltak össze. A hivatalosan is legygyorsabb nürburgi pályakört (6:47.50) produláló gép a 6 literes V12-es, 750 lóerős motornak köszönheti a teljesítményét.
Porsche Cayman GT4 Clubsport
És a felsorolásból persze a Porsche pályaautója sem maradhat ki. Persze kicsit ki is lóg a sorból, hiszen csak most novemberben, a Los Angelesi Autóshown mutatkozik majd be, ettől függetlenül már lehet tudni, mire lesz képes. A 3,8 literes motor 385 lóerőre lesz képes, a súlya pedig 1070 kilogramm körül alakul. Az autó alapmodellje biztonsági utascellával, valamint egy hatpontos övvel ellátott kagylóüléssel kerül majd a piacra. A debütálás november 18-án esedékes.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.