Az idei felhozatal is sok érdekességet kínál, az Autoguide most összeszedte a mezőny öt legjobb autóját.
Idén sem maradtunk érdekesség nélkül, már ami a Tokiói Autószalont illeti. Az eseményre olyan járművekkel érkeztek a gyártók, mint a Yamaha motort vezető robotja, a már most a gyűjtők kedvencének tekinthető Subaru Impreza, vagy épp a Mercedes sci-fi autója. Az Autoguide összegyűjtötte az öt legjobbat.
1. Honda Clarity Fuel Cell
A japán cég üzemanyagcellás autójának blokkja csupán harmada az elődjének, mégis 60 százalékkal több energiát képes tárolni. Az autó teljesítménye 134 lóerő, a hatótávolsága pedig elérheti a 700 kilométert is. Az autót jövő márciusban kezdik el értékesíteni, sajnos egyelőre csak Japánban.
2. Subaru Viziv
A Subaru egy éles kinézetű crossovert vitt el Tokióba, amit egy hibrid hajtáslánccal szereltek fel. A kinézete ellenére azonban nem ezért, hanem a cég által fejlesztett technológia miatt igazán különleges az autó. A Viziv Future önmagát is képes elvezetni, a fejlett szenzoroknak és kameráknak köszönhetően pedig már a parkolást is rábízhatjuk. Az autóról készült koncepcióképeket még október elején tette közzé a gyártó.
3. Toyota S-FR Concept
A cég tanulmányautója a Mazda MX-5-tel szeretné felvenni a versenyt. Bár hivatalos adatokat nem közöltek, a 3990 milliméteres hosszával, 1695 milliméteres szélességével, valamint a 750 kilogrammos súlyával valószínűleg egy 130 lóerős motor kerülhet bele. A járművel itt foglalkoztunk korábban.
4. Yamaha Sports Ride Concept
A legnagyobb meglepetést az idei autószalonon a Yamaha okozta, ami egy motor helyett egy sportautót vitt a bemutatóra. A felhasznált anyagnak hála a Yamaha autója mindössze 750 kilogramm – ami alig 100 kilogrammal több mint egy Trabant 601, – viszont jóval masszívabb, mint a hagyományos technológiával készített sportkocsik. A Trabant méretű autóról itt írtunk hosszabban.
5. Mazda RX-Vision Concept
Az RX-Vision 4389 mm hosszú, 1925 mm széles, magassága 1160 mm, a tengelytávja 2700 mm. A koncepcióautó egyedi Skyactiv hátsókerék-hajtású platformra épülhet, amely eltér az új Mazda MX-5-étől. Bár a japánok semmiféle hivatalos információt nem adtak, hogyan fognak ezzel a három aspektussal megbirkózni és az újdonság teljesítményéről szintén nem mondtak hivatalosan semmit, akárcsak a motor méretéről, de várhatóan 300 lóerő fölött kell lennie a teljesítmény adatának. Még több fotó az autóról itt található.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.