A japán cég semmit sem bíz a véletlenre, olyan koncepcióautókat mutat be a hónap végén, ami nemcsak a tervezőasztalon néz ki jól.
A hónap végén indul a Tokiói Autószalon, ami szinte biztosan hoz majd néhány különleges autót. A nagy gyártók már most közzéteszik, mire lehet számítani tőlük, a buliból pedig természetesen a Toyota sem akar kimaradni – írja a Mashable. A japán cég most bemutatott három tanulmányautója egyértelmű jelzés: eljött az idő a jövő autói számára.
FCV Plus
Ha valaki azt mondaná, képzeljük el a jövő autóját, valami ilyesmi jutna az eszünkbe. Az FCV Plus külsején látszik, a tervezők szabad kezet kaptak a gyártótól, ami egy igen szép autót eredményezett.
Az autó lelkét a nevéből (FCV) adódóan a hidrogénes üzemanyagcella adja, vagyis egy elektromos meghajtású járműről van szó. A cellák az első kerekek között kaptak helyet, a tartályt pedig a hátsók közé építették be. Az utastér a kompakt mérete ellenére meglehetősen tágas, ami a kerekeket meghajtó elektromotoroknak köszönhető, emiatt ugyanis nincs olyan hajtótengely, ami foglalná a teret.
A legnagyobb különlegessége ugyanakkor, hogy az autó a töltés során generátorként is funkcionálhat. Az FCV Plus nemcsak a lakásunk, hanem az egész hálózat számára képes áramot termelni.
Kikai
A leginkább homokfutóra emlékeztető Toyota Kikai tervezői semmit sem akartak eltakarni a kíváncsi szemek elől. A fejlesztők szerint a szépsége éppen abban rejlik, hogy megmutatja azokat az apró részleteket, amiket más autónál eltakar a karosszéria. Mindezt úgy oldották meg, hogy vezetés közben is megmaradjon ez az élmény, ezért a padlólemez egy darabkája átlátszó.
A vezetői ülés az autó közepére került, hogy ezzel is hangsúlyozzák, az autó működésében a tulajdonosé a központi szerep. Ettől függetlenül nincs helyhiány a járműben, a hátsó ülésen három ember fér el kényelmesen.
S-FR
A három tanulmányautó közül talán az S-FR nevezhető a leghagyományosabbnak. Az FR az elöl elhelyezkedő motorra és az elsőkerék-meghajtásra vonatkozik, az S pedig a sportosságát tükrözi. Az autóba egy hatfokozatú váltót építettek be, a könnyű szerkezetnek és a kompakt formának köszönhetően pedig kifejezetten élvezet vezetni.
Az S-FR első ránézésre talán az 1970-es Opel GT-re emlékeztet, de ez nem feltétlenül baj, sőt. A tervezők szerint a kompakt méret segítségével az autózók egy valódi közösségi élménynek érezhetik az utazást.
A Toyota mellett persze a többi gyártó is készül a Tokiói Autószalonra. A Nissan autójáról nehéz eldönteni, hogy járműként vagy táblagépként hasznosabb, a Mitsubishi pedig egy predátorarcú Lancer Evot küld az eseményre.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát. |