Az új Suzuki Baleno bemutatkozott és igazán meggyőzőnek tűnik elsőre. Nincs rossz formaterve, takarékos és tágas is és azt ígérik, az ára is jó lesz. Plusz, ami legalább ilyen fontos, nálunk is lehet majd kapni.
A Frankfurti Autószalon kívánatos sportautói és a német márkák hangár méretű standjai között szinte elvész a Suzuki legújabb modellje, a világpremierjét ünneplő Baleno. Pedig a japánok B-szegmensbe szánt és Indiában gyártott újdonsága éppen azt nyújtja, amire egy racionálisan gondolkodó vásárlónak szüksége van: kifejezetten formás külsőt, a kisautós méret ellenére tágas utasteret, valamint megbízható és modern technikát, mindezt a márkára modelljeire jellemző kedvező áron. A modell Európában 2016 tavaszától lesz kapható.
A Baleno lemezei alatt az új generációs, megnövelt szilárdságú, csökkentett tömegű platform lapul, melynek köszönhetően a kategóriatársakhoz képest mintegy 10 százalékkal sikerült megnövelni a karosszéria szilárdságát. Emellett a lágy formát létrehozó folyamatos vázstruktúrának köszönhetően az autó súlya 15 százalékkal csökkent. A teljes járműre kiterjedő optimalizálás az alvázhoz kapcsolódó elemeket is magában foglalta, így sikerült a rezgést és a zajokat is csökkenteni.
A Swiftnél épphogy hosszabb, szélesebb és alacsonyabb Baleno csomagtartója az átgondolt kialakításnak köszönhetően 355 literes, amely az egyik legjobb érték a B-szegmensben. Ez részben annak köszönhető, hogy felfüggesztés formáját úgy optimalizálták, hogy a csomagtartó hátsó részében mindkét oldalon még több hely szabaduljon fel a hosszú vagy széles tárgyak szállításához. A csomagtér másik jelentős előnye a rugalmasság. A rendelkezésre álló raktér jelentősen megnövelhető a hátsó üléstámlák lehajtásával, az első ülések előrecsúsztatásával, illetve a padlólemez felső vagy alsó fokozatba állításával.
A motorháztető alatt a legfontosabb újdonság az 1.0 literes, háromhengeres, közvetlen befecskendezésű Boosterjet turbómotor, amely 112 lóerővel és 170 Nm maximális nyomatékkal látja el a Balenót, ötfokozatú manuális, vagy hatos automatával szerelve. Az új turbómotor mellett a felfrissített 1.2-es Dualjet szívó benzinessel is rendelhető lesz az autó, amely 90 lóerőt és a 120 Nm nyomatékmaximumot biztosít, hatékonyabb termikus hatásfokkal, szintén ötfokozatú manuális váltóval párosítva, illetve igény esetén fokozatmentes automatával.
Érdekesség, hogy a gyengébbik benzinmotor úgynevezett SHVS enyhe hibridhajtással is rendelhető lesz, ami azt jelenti, hogy az integrált gyújtásgenerátor besegít gyorsításkor, és energiát termel a regeneratív fékezés során, hatékonyabban, mint a hagyományos generátorokkal működő rendszerek.
Ha kíváncsi, mi minden történt eddig a Frankfurti Autószalonon, ide kattintson.
Ha nem szeretne lemaradni a Frankfurti Autószalon legfrissebb eseményeiről, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát. |