A középkategóriás limuzinok nem kifejezett favoritja, pedig igencsak okos választás a távol-keleti gyártó autója, mert ár-érték arányban kiemelkedőnek számít szinte minden szempontból.
Néhány kiszivárgott kép után, most hivatalosan is bemutatták az európai változatát az Optimának, amely élőben a Frankfurti Autószalonon lesz látható, az értékesítése az év vége felé kezdődhet.
A negyedik generációjánál járó modell árnyalatnyival nagyobb (+10 mm), magasabb (+10 mm) és szélesebb is lett (+25 mm), mint elődje, a tengelytávolsága is nőtt valamicskét, 10 milliméterrel. A csomagtér igazán elenyésző módon növekedett 5 literrel, 510 literesre.
Ahogy az előzeteseken is látszott a "tigrises" hűtőmaszk-lámpatest-dizájn, mára nem annyira tigrises, a lámpatesttel „egybefolyatott” hűtőmaszk és a finomabb élekkel rajzolt karakter kifejezetten frissnek hat.
A kocsi új padlólemezre épül, amelynél 50 százalékkal több nagy szilárdságú fémötvözetet használnak, mint elődjénél.
Motorválaszték Európában összesen egy benzinest jelent egy turbófeltöltésű változó szelepvezérlésű 2.0 literes (CVVL), 163 lovassal a kínálatban. A dízelmotor a jelenleg 1.7 CRDi motor némileg átdolgozott változata 141 lóerővel. A hírek szerint jövőre jön egy plug-in hibrid is és egy sportváltozat is, és ami nem utolsó szempont, kombi változatot is ígérnek, amely az idén bemutatott Sportspace koncepción alapul.
A vezetéstámogató rendszereiben helyet kap egy 360 fokban képet alkotó kamerarendszer, adaptív tempomat, önállóan beavatkozó vészfékasszisztens, dinamikus fényszóró rendszer, amely a szembejövő forgalom alapján veszi el a távfényt.
További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát. |