Noha a Red Bull mostanság a Renault vesszőfutásából eredeztethető sikertelenség miatt egyfolytában azzal fenyegetőzik, hogy kivonul a Forma-1-ből, nemrég bizonyosodott, hogy a vállalatnak nagyon is megéri a száguldó cirkuszban maradni. Egy felmérés nemrég rámutatott, Dietrich Mateschitz vállalatbirodalmáé a legismertebb márka a királykategóriában.
Mint a formula.hu jelentéséből kiderült, ez abból az online felmérésből derült ki, amelyet a Forma-1-es versenyzők érdekvédelmi szervezete, a GPDA bonyolított a motorsport.com hírportállal közösen. A kérdőívre összesen 130 ezer válasz érkezett a világ 194 országából és a megkérdezett rajongóknak – sok egyéb más mellett - öt Forma-1-es márkát is meg kellett nevezniük.
A válaszok 46 százalékában szerepelt a Red Bull, amely tízedik éve két saját csapattal rendelkezik a királykategóriában, valamint négy egyéni és négy konstruktőri világbajnoki címet is nyert – az eredmény tükrözi, milyen hatékony a cég marketingstratégiája.
A Red Bull 19 százalékkal kapott többet, mint a második helyezett Shell. Figyelemreméltó, hogy a harmadik helyen a Marlboro áll, annak ellenére, hogy a cigarettás cég logói hosszú évek óta nem jelenhetnek meg az autókon.
Érdemes megemlíteni, hogy a Shell és a Marlborót birtokló Philip Morris is a Ferrari szponzora. Az olasz egy másik támogatója, a Santander a hatodik helyen zárt, míg magát a Ferrarit, a világbajnokság legtradicionálisabb különítményét a rajongók 13 százaléka említette meg.
A válaszok 46 százalékában szerepelt a Red Bull, amely tízedik éve két saját csapattal rendelkezik a királykategóriában, valamint négy egyéni és négy konstruktőri világbajnoki címet is nyert – az eredmény tükrözi, milyen hatékony a cég marketingstratégiája.
A Red Bull 19 százalékkal kapott többet, mint a második helyezett Shell. Figyelemreméltó, hogy a harmadik helyen a Marlboro áll, annak ellenére, hogy a cigarettás cég logói hosszú évek óta nem jelenhetnek meg az autókon.
Érdemes megemlíteni, hogy a Shell és a Marlborót birtokló Philip Morris is a Ferrari szponzora. Az olasz egy másik támogatója, a Santander a hatodik helyen zárt, míg magát a Ferrarit, a világbajnokság legtradicionálisabb különítményét a rajongók 13 százaléka említette meg.