Az ingolstadtiak legerősebb utcai autója igazi kuriózumnak számít az 5.2 literes, feltöltő nélküli V10-es motorjával.
Az elődjénél akár 50 kilogrammal könnyebb második generációs R8-at kizárólag hétfokozatú, duplakuplungos automataváltóval szerelik, az erősebbik Plus kivitel pedig a teljesítménytöbblet mellett a nagyobb leszorítóerőt garantáló szénszálas légterelőkkel és a 20 colos kerekeivel is különbözik a szerényebb kiviteltől. Ugyan kevésbé érdekes adat egy szupersportautónál, de a németek büszkék rá, hogy a 610 lóerő mellé csak 12,4 literes átlagfogyasztás társul, amely részben a hengerlekapcsoló technikának köszönhető.
Mindennek azonban komolyan megkérik az árát az audisok, ugyanis a csúcskivitelű R8 Plus 187 ezer euróról indul a hazai piacán, amely átszámítva meghaladja az 58 millió forintot. Ebben az ársávban olyan versenyzők ellen kell majd bizonyítania, mint például a Mercedes-Benz AMG GT S, a Porsche 911 Turbo vagy a hamarosan érkező bébi McLarenek. Az Audit ismerve a helytállással nem lesz gond, kérdés, hogy a célközönség mennyire fog elcsábulni az egzotikusabb márkáknak.
További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát. |