A Peugeot felfrissítette a 208-ast, de úgy tette ezt, mintha tanácsot kért volna az autókat méretre szabó tuningcégektől.
Fura, ha egy kisautóhoz mostantól 11 féle könnyűfém felnit lehet rendelni, lakkfeketétől a klasszikus ezüstig, de akár 17 colos is lehet lézergravírozott küllőkkel. És az is, hogy kétféle matt fényezést lehet hozzá választani, egy sötétebb lopakodó szürkét és egy világosabb légi fölény szürkét (az igazi nevük ice Silver és Ice Grey), és mindkettő vihető gépimosóba!
Na ilyen matt szín sem volt még a piacon. És ha ez nem elég, van még elborult és megosztó szín, meg különféle dizájncsomagok, kontrasztos színű betétekkel, vagy épp az utastérben rikító színű varrásokkal és dekorelemekkel.
Persze alapvetően nem ezekről szól elsősorban ez a fészlift, de úgy véljük, ez érinti meg legjobban a vásárlókat. Mert így látványosan egyénre szabható a kocsi. Persze annak is örülünk, hogy minden motor Euro6-os, a benzinesek közül eltűnt a 120 lovas egyhatos, egy 110 lovas 1,2 literes turbó váltotta (van még 68 és 82 lovas benzines). Mind kevesebbet fogyaszt, mint korábban, az 1.2 PureTech az Év Motorja díjat is elnyerte – évek óta VW TSI motorok szerzik meg ezt a kategóriadíjat.
A legendásan keveset fogyasztó dízelek is frissültek. Ezek nem csak szolidabban nyakalnak az üzemanyagból, de erősebbek is lettek, pontosan 75, 110 és 120 lóerősek – mind egyhatos. De hogy az üzemük tisztább lehessen, AdBlue-t is kérnek a gázolaj mellé. Örömhír azoknak, akik nem szeretik az automatizált váltókat, de szeretik az automatát, hogy a kiskategóriába is leért az új Aisin hagyományos automataváltó, így rendelhető a 208-hoz.
Nem kell beijedni, nem fogyaszt vele sokat a kocsi, mert modern, kis belső ellenállású váltó, igazi újgenerációs technikai gyöngyszem. És ebben a kisautóban soha el nem kopik, mert kérdésünkre kiderült, hogy ugyanaz a váltó, ami a nagy 508-asban is dolgozik, jóval nagyobb teljesítményt és nyomatékot kezelve.
Az új 208 ismérve még az új hűtőmaszk, a kiemelt ködlámpafészek, a megváltozott fényszórómintázat és a LED-es hátsólámpa-rajzolat. Szóval a szokásos. Extrákban pedig felzárkóznak, meg előznek is, mert rendelhetővé vált a tolatókamera (sötétben is jobban lát), lehet tükrözni a fedélzeti kijelzőre az okostelefon tartalmát, és van lézeres elvű városi koccanásgátló asszisztens is, amely 15 km/h sebességhatárig állóra fékez, 15-30 km/h sebességgel haladva csak vészfékez, aztán lesz, ami lesz.