Az új Clubman igazi családi autóvá léphet elő, hiszen a teljes értékű hátsó ajtók mellett, széltében és hosszában is jelentős a méretnövekedés az elődjéhez képest.
Kiszivárogtak az első hivatalos fényképek az új Mini Clubmanről, vagyis a brit városi kisautó puttonyos változatáról.
Ahogyan a tavaly bemutatott tanulmányautón már láthattuk, a tervezők a szériaérett változatnál is megtartották a két teljes értékű ajtót oldalanként, így a középen nyíló csomagtérajtókat is beleszámítva összesen hat ajtóval gazdálkodhatnak a leendő tulajdonosok. Ugyan a pontos műszaki adatokra még várni kell egy picit, de a tanulmányautó alapján a második generációs Clubman közel 26 centiméterrel hosszabb és 16-tal szélesebb az elődjénél.
Ezzel gyakorlatilag teljes értékű családi autóvá lép elő, hiszen az előd rövidített hátsó ajtaja miatt kissé kényelmetlen volt a beszállás a hátsó sorba, ezzel együtt pedig a csomagtartó mérete sem volt igazán alkalmas négy személy többnapi poggyászának a befogadására. Nem úgy, mint az újdonság esetén, ami a képek alapján tekintélyes hátsó lábtérrel és csomagtartóval rendelkezik. A hátsó fertály kapcsán egyébként megemlítendő még, hogy a minisek a korábbi függőleges lámpák helyett, jóval nagyobb, vízszintes burákat terveztek az új Clubmanhez, ami a tényleges méretbeli növekedés mellett optikailag is szélesíti az autó farát.
A motorpaletta feltehetően az aktuálisan elérhető benzines és dízel erőforrásokból fog állni, a képek alapján pedig S változat is készül majd belőle a 192 lóerős, négyhengeres turbós benzines motorral. Hogy pontosan milyen műszaki és menetdinamikai adatok mellett az hamarosan kiderül.
FRISSÍTÉS! Ahogyan arra számítani lehetett, a kiszivárgott fényképek után nem sokkal megérkeztek a pontos műszaki adatok. Az új Clubman 4,23 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,44 méter magas, ami azt jelenti, hogy 27 centiméterrel hosszabb és 7,1-gyel szélesebb az elődjénél, mindehhez pedig 2,67 méteres tengelytáv társul. A csomagtér mérete 360 literre nőtt, ami a hátsó ülések ledöntésével 1250 literre bővíthető.
A motorpalettát illetően kezdetben háromféle erőforrás közül lehet majd választani: dízel fronton a 2.0 literes 150 lóerős blokk, míg a benzineseknél a másfél literes háromhengeres (134 paripával) és a 192 lóerős, kétliteres négyhengeres áll majd rendelkezésre. Alapáron hatfokozatú manuális váltóval szerelik őket, felárért cserébe pedig a gyengébbik benzines hatfokozatú, míg az erősebbik, illetve a dízel, nyolcfokozatú automatával is rendelhető lesz.