Alig több mint négyszáz példány készült a V8-as motorral hajtott Jalpából a ’80-as években, így ma már igazi gyűjtői darab minden egyes épen megmaradt példány.
Az 1970-es és 80-as évek egyik legkívánatosabb szupersportautója a Lamborghini Countach volt, melynek futurisztikus megjelenése, erőtől duzzadó V12-es motorja és lehengerlő menetdinamikája mindenkit elkápráztatott.
Egy ilyen autóipari ikon mellett érthető, hogy kevesebb figyelem jutott az 1981-től 1988-ig gyártott Jalpának, pedig a jóval többe kerülő zászlóshajó mellett az olaszok ezt szánták a megfizethető árú Lamborghininek.
Az akkori népszerűtlensége manapság pozitívum, hiszen a Bertone által tervezett, korabeli Ferrarikra hajazó autóból alig több mint négyszáz példány készült, így manapság egyre többet ér egy-egy épen megmaradt példány. Mint például a képeken látható targatetős, amerikai kivitelű darab, amely az utolsó Jalpák egyike, ugyanis 1988-ban, vagyis a típus gyártásának utolsó évében készült. A tökéletesen megőrzött, eredeti állapot mellett további értéknövelő tulajdonsága, hogy a futásteljesítménye csupán 25.378 mérföld, vagyis éppen csak meghaladja a 40 ezer kilométert.
Ez pedig meg sem kottyan a 3.5 literes V8-as motorjának, amely 259 lóerőt és 305 Nm maximális nyomatékot produkált újkorában, ötfokozatú manuális váltóval párosítva. Mindez hat másodperces nulla-százas sprintet és 234 kilométer/órás végsebességet biztosított a másfél tonnás autónak, olyan hangélmény mellett, amire csak a korabeli olasz V8-asok voltak képesek 7000-res fordulatszám fölött. Időutazásra tehát tökéletes, valamint befektetésnek sem rossz, hiszen 115.000 dollárt kérnek érte, azaz 31 millió forintot, ami később könnyedén feljebb kúszhat.
Egy ilyen autóipari ikon mellett érthető, hogy kevesebb figyelem jutott az 1981-től 1988-ig gyártott Jalpának, pedig a jóval többe kerülő zászlóshajó mellett az olaszok ezt szánták a megfizethető árú Lamborghininek.
Az akkori népszerűtlensége manapság pozitívum, hiszen a Bertone által tervezett, korabeli Ferrarikra hajazó autóból alig több mint négyszáz példány készült, így manapság egyre többet ér egy-egy épen megmaradt példány. Mint például a képeken látható targatetős, amerikai kivitelű darab, amely az utolsó Jalpák egyike, ugyanis 1988-ban, vagyis a típus gyártásának utolsó évében készült. A tökéletesen megőrzött, eredeti állapot mellett további értéknövelő tulajdonsága, hogy a futásteljesítménye csupán 25.378 mérföld, vagyis éppen csak meghaladja a 40 ezer kilométert.
Ez pedig meg sem kottyan a 3.5 literes V8-as motorjának, amely 259 lóerőt és 305 Nm maximális nyomatékot produkált újkorában, ötfokozatú manuális váltóval párosítva. Mindez hat másodperces nulla-százas sprintet és 234 kilométer/órás végsebességet biztosított a másfél tonnás autónak, olyan hangélmény mellett, amire csak a korabeli olasz V8-asok voltak képesek 7000-res fordulatszám fölött. Időutazásra tehát tökéletes, valamint befektetésnek sem rossz, hiszen 115.000 dollárt kérnek érte, azaz 31 millió forintot, ami később könnyedén feljebb kúszhat.