A dél-koreai márka szedánja a New York-i autószalonon mutatkozott be.
A középkategóriás limuzinok közt sokan titkos favoritnak tartják a távol-keleti gyártó autóját, amelyet kevésbé sztárolnak, mint más modelleket, pedig ár/érték arányban kiemelkedőnek számít szinte minden szempontból.
Megérkezett a negyedik generációjánál járó modell, amely árnyalatnyival nagyobb, magasabb és szélesebb is lett, mint elődje, a tengelytávolsága is nőtt valamicskét, 25 milliméterrel. A korábbi, jellegzetes "tigrises" hűtőmasz-lámpatest-dizájn, mára talán kevésbé tigrises, de a lámpatesttel „egybefolyatott” hűtőmaszk és a finomabb élekkel rajzolt karakter kifejezetten frissnek hat.
A kocsi új padlólemezre épül, amelynél 50 százalékkal több nagyszilárdságú fémötvözetet használnak, mint elődjénél. Motorválasztékát illetően, kezdetben három benzinmotor lesz elérhető az amerikai vevőknek, míg Európába összesen egy benzinessel jön, 1.6 literes turbóssal (178 LE) hétfokozatú duplakuplungos váltóművel. A tengeren túli vevők a 2.4 literes négyhengerest (185 LE) választhatják, ezen kívül lesz egy turbófeltöltésű 2.0 literes (274 LE) is a kínálatban. Valószínű az is, hogy Európában a dízel vonalon egy 1.7 literes négyhengerest használnak majd.
A vezetéstámogató rendszereiben helyet kap egy 360 fokban képet alkotó kamerarendszer, adaptív tempomat, önállóan beavatkozó vészfékasszisztens, dinamikus fényszóró rendszer, amely a szembejövő forgalom alapján veszi el a távfényt.
Az európai premierje a kocsinak szeptemberben, a Frankfurti Motor Show-n lesz, az értékesítése pedig jövő év második felében kezdődhet.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |