Autó hvg.hu 2015. február. 02. 17:55

Az egy bravúr, amivel a Nissan próbálkozik

A japán márka mindig is rajongott a szokatlan megoldásokért, most a 2015-ös szezonra kifejlesztett LeMans-i autójuk orrmotorral és fronthajtással száll harcba az Audik, Porschék és Toyoták ellen.

Az utóbbi évek legbizarrabb LeMans-i versenyautója után a 2015-ös szezonra is különleges versenygéppel készül a Nissan a leghíresebb hosszú távú futamra. A tavalyi Zeod RC jellegzetes rakéta formáját ugyan hátrahagyták, de a GT-R LM Nismo nevet viselő újdonság így is kellően extrém megjelenéssel büszkélkedhet.

Az igazán nagy durranás azonban lemezek alatt keresendő, ugyanis a japán mérnökök váratlan módon a nagyteljesítményű versenyautóknál bevált hátsó- vagy összkerék-hajtás helyett orrmotoros, fronthajtású autót terveztek.

Nissan

A karbon-kompozit karosszériájú vörös veszedelem mindössze 880 kilogrammot nyom a mérlegen, így az autó orrába pakolt 3.0 literes, ikerturbós V6-os erőforrásnak nincsen nehéz dolga, főleg úgy, hogy a KERS rendszerrel megtámogatva nem hivatalos adatok szerint 1250 lóerős összteljesítményt szabadít az első tengelyre.

Ebből rögtön adódik a kérdés, vajon hogyan sikerül a kormányon jelentkező hajtási befolyást kiküszöbölni, amire a válasz az önzáró differenciálmű, igaz ekkora teljesítményt a kormányzott kerekekre szabadítani így is feladja a leckét a leendő pilótáknak.

Nissan
Nissan
Nissan
Nissan

A 4,6 méter hosszú, tíz centi híján két méter széles és mindössze egy méter magas GT-R LM Nismót ötfokozatú szekvenciális váltóval szerelik, a 16 colos BBS kovácsoltvas magnézium versenyfelnikre pedig a Michelin által speciálisan az autóhoz fejlesztett gumiabroncsok kerülnek. A különleges versenyautó lassításáról elöl hat, hátul négydugattyús fékek gondoskodnak, amik a brake-by-wire elven működnek, vagyis a fékpedál lenyomásával elektronikusan vezéreltek. Természetesen az autóból nem hiányozhat az ötpontos biztonsági öv és az automata tűzoltó-berendezés sem, valamint az egyedi, LCD-kijelzős kormány.

A Nissan GT-R LM Nismo a FIA hosszú távú, vagy más néven megbízhatósági versenysorozatában (World Endurance Championship) fog rajthoz állni, amely április 12-én veszi kezdetét Silverstone-ban. Ezután részt vesznek vele többek közt a Nürburgringen és a legendás LeMans-i 24-órás versenyen is, Marc Genével a volán mögött. A többi pilóta nevét később fogják nyilvánosságra hozni.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

Hirdetés