Nem tudja folytatni a 2015-ös Dakar-ralit a Sebestyén Sándor, Bognár József és a T2-es Toyota Land Cruiserben hozzájuk csatlakozó mongol Dambinbaljir Jargalsaikh, ezzel az utolsó magyar egység is elbúcsúzott a Dél-Amerikában zajló sivatagi maraton idei felvonásától.
Sebestyénék a 10. szelektív szakasz rajta előtt rossz minőségű üzemanyagot tankoltak egy argentin benzinkúton. Az Uniqa Sandlander Team jelentése alapján az első vizsgálatok szerint szennyezett, benzinnel kevert gázolaj került a T2-es Toyotába. Ugyanúgy egyébként, ahogyan a szervizautóba is, amely szintén tönkrement. A versenygép a szakasz elején, a szervizjármű az országúton, szinte ugyanannyi kilométert megtéve, nagyjából azonos időben állt meg.
A versenytrió újra beindította az autót és megpróbálták folytatni az utat a tábor felé: alig 40-50 kilométer/órás átlagsebességgel a 371 kilométeres szelektív több mint feléig el is jutottak, de ott már annyira tarthatatlan vált a helyzet, hogy kénytelenek voltak lejönni a szakaszról.
A kocsi motorját a nem megfelelő minőségű üzemanyag tönkretette, s mivel a Dakaron szinte mindent lehet cserélni, csak blokkot nem, így a magyar-mongol egység nem folytathatja a versenyt. Pedig, már csak három nap volt hátra a célig.
„Ez katasztrófa!” – idézte a csapat sajtóközleménye Sebestyént, akit hajnalban vontattak be a saltai célba. „Rossz minőségű üzemanyag kerülhetett az autóba, csak ezt tudom elképzelni, mert egyébként eddig minden normálisan működött. A motorunk egyik pillanatról a másikra leállt és nem akart újra indulni. Néhány órával később végül mégis folytathattuk, de a szennyezett gázolaj miatti befecskendezési probléma eredményeként a motor felrobbant. A V8-as blokk oldalán öklömnyi lyuk tátong, elfolyt az összes motorolaj, így fel kellett adnunk a Dakart. Pedig, végre elértünk Argentínának ezen részéhez, a sokkal nehezebbnek számító terepviszonyokat leküzdöttük az elmúlt másfél hétben, aztán tessék, három nappal a vége előtt így jártunk. Csalódott vagyok, nem tudom még, hogyan dolgozzuk fel a történteket. A táborba érve is egyfolytában azt számolgattuk, hogyan maradhatnánk versenyben, sajnos azonban a szabályzat tiltja a motorcserét, egyéb úton pedig nem orvosolható a probléma.”
Sebestyén a navigátorral, Bognár Józseffel már negyedszer vett részt a dél-amerikai futamon, 2012-ben nem ért célba, 2013-ban és 2014-ben viszont teljesítette a távot. Idén egyre feljebb kapaszkodtak és a T2-es, azaz a szériaautós kategóriában már negyedik helyen álltak és úgy tűnt, szép eredménnyel zárhatják a mostani viadalt.
Az idei mezőny egyetlen magyar motorosa, Dési János már korábban elbúcsúzott a küzdelmektől.