Nagyon régi adósságot törleszt a Mercedes azzal, hogy konkurenciát küld a bajor márka sikerautójára. Megérkezett a Mercedes GLE.
BMW X6 2008-ban robbant be a szabadidőautók piacára és a kezdeti nehézségek után kirobbanó sikernek bizonyult. A konkurens prémium márkák szokatlanul hosszú ideig szemlélték tétlenül, hogy a presztízsautók egyik legnagyobbja egyedül tarol a piacon. Ennek mostantól vége, itt a Mercedes GLE.
Az újdonság a csillagos márka nagyméretű szabadidőautója, korábban M-osztály (a Mercedes modellnév általakítása után GLE) alapjára épül. A GLE 4900 milliméter hosszú, 2003 mm széles és 1731 mm magas lesz, amellyel valamivel kisebb, mint a nagy ellenfél BMW X6 (4909 mm,1989 mm,1702 mm).
Az alapmotor a GLE400-é, amelyben egy 333 lóerős V6-os 3.0 literes benzinmotor 450 Nm-es nyomatékkal kap helyet. Az AMG Sport-változat GLE450 AMG néven érkezik, V6-os motorral és 367 lóerővel és 520 Nm-es nyomatékkal. Összesen egy dízel lesz a palettán, a GLE350d, amellyel szintén konkurálnának a bajorok 3.0 literes soros hathengeresével, a Mercedes esetében 258 lóerős, kellően nyomatékos 520 Nm-es motorral.
Nem kell sokat várni majd a GLE 63 AMG Coupéra sem, amelyben egy 5.5 literes duplaturbós motor dolgozik, V8-as hengerelrendezéssel, 525 lóerős teljesítményt és 700 Nm-es nyomatékot leadva.
A Mercedes újdonságában természetesen feltűnik a stuttgartiak új 9 fokozatú automata váltója a 9G-Tronic Plus.
A kupé, sportos megjelenésével összhangban a vezethetősége is sokkal direktebb és sportosabb lesz várhatóan, mint a korábbi ML-é, az áttervezett felfüggesztéseinek is köszönhetően.
A GLE már jövőre az utcákon lesz és a márka alabamai üzemében gyártják, ahol a korábbi ML-osztályt is.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |