Akár a fenti, egyszerűbb néven is hívhatnák a CSCL Globe nevű hajót.
A kínai tulajdonú óriás a napokban hajózott ki Qingdao kikötőjéből első útjára. A négy futballpálya hosszúságú konténerszállító, 1321 láb, vagyis 400 méter hosszú, 58,6 méter széles és 30,5 méter mélységű. A befogadóképessége 19 000 darab sztenderd méretű, 20 láb hosszúságú, nagyjából 34 köbméteres konténer. Ez, a nemzetközi szállítmányozásban használt 1 TEU kapacitású konténer, amelynek maximális súlya 21 600 kilogramm lehet.
A hajó egyike annak az öt megahajóként jegyzett árúszállítónak, amelyet a dél-koreai Hyundai Heavy Industries épít egy kínai hajózási társaságnak - írja az angol The Daily Mail, amely egészen lenyűgöző képsorozatot is közölt a hajóórásról, amelyeken a lenti képeknél jobban érzékelni a hajó méreteit.
Méretei ellenére, a Hyundai közlése szerint, az óriás 20 százalékkal kevesebb üzemanyagot használ fel, mint egy fele ekkora régebbi konstrukciójú másik konténerszállító azonos távolságon. Ez, első sorban annak köszönhető, hogy a 77 200 (!) lóerős főhajtómű teljesítményét egy intelligens vezérlés, mindenkor a hajó és tenger pillanatnyi viszonyaihoz igazítja.
A hajó egyike annak az öt megahajóként jegyzett árúszállítónak, amelyet a dél-koreai Hyundai Heavy Industries épít egy kínai hajózási társaságnak - írja az angol The Daily Mail, amely egészen lenyűgöző képsorozatot is közölt a hajóórásról, amelyeken a lenti képeknél jobban érzékelni a hajó méreteit.
Méretei ellenére, a Hyundai közlése szerint, az óriás 20 százalékkal kevesebb üzemanyagot használ fel, mint egy fele ekkora régebbi konstrukciójú másik konténerszállító azonos távolságon. Ez, első sorban annak köszönhető, hogy a 77 200 (!) lóerős főhajtómű teljesítményét egy intelligens vezérlés, mindenkor a hajó és tenger pillanatnyi viszonyaihoz igazítja.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |