Autó hvg.hu 2014. november. 05. 21:36

Alonso tényleg a McLaren-Honda pilótája lesz?

Fernando Alonsóról és jövőjéről az utóbbi hetekben, hónapokban számos pletyka látott napvilágot, ám több forrás is egyöntetűen állítja: biztosra vehető, hogy a 2010 óta a Ferrari kötelékében hajtó kétszeres világbajnok csapatot vált és a következő idénytől kezdve az újra a Hondával szövetkező McLarennél folytatja pályafutását.

Alonso esetleges csapatváltásáról már tavaly is lehetett hallani különféle spekulációkat: a spanyol évek óta hiába hajszolja a harmadik vb-címet a legendás olasz alakulatnál, amelyre sokak szerint karrierje legjobb éveit fecsérelte el, így azt semmiképp nem lehet meglepőnek nevezni, hogy elszánta magát az átigazolásra. A távozásra ösztönözheti a spanyolt az is, hogy a szezon közben jelentősen átszerveződött menedzsment – a vörösöknél nemcsak a csapatfőnököt és a motorfejlesztési vezetőt, de még az elnököt is leváltották idén – szerint legalább két vagy három évre lehet szükség, hogy újra talpra állítsák és ütőképessé varázsolják a harmatosan muzsikáló együttest.

Fernando Alonso
Ferrari


Az 33 esztendős, oviedói születésű fenegyerekről már 2013 végén is pletykálták, hogy a jövőre a McLaren exkluzív motorpartnereként visszatérő Honda kiszemelte magának és 2015-től a wokingi csapat kötelekében szeretnék látni. Mivel 2007-ben Alonso egyetlen szezon után, botrányos körülmények között távozott a brit csapattól – ahol az idei évtől ráadásul ismét az a Ron Dennis diktál, akivel annak idején csúnyán összerúgta a port - , sokan egy lyukas garast sem adtak volna azért, hogy egy ilyen átigazolás valóban létrejöhet. Pedig minden jel arra utal, hogy létrejön: az utóbbi évek kétségkívül legnagyobb pletykaáradata – a pilótát hírbe hozták a Mercedesszel, a Lotusszal, a Williamsszel, de még az Audi Le Mans-i csapatával is – után több forrás, például a BBC is meggyőződéssel is állítja, hogy a hosszas egyezkedés után Alonso és a McLaren a főbb kérdésekben már megegyezett egymással és a szerződés aláírásának elmaradása „komoly sokk” lenne mindenki számára.

A brit hírforrás McLaren-közeli informátorai szerint azért tartott sokáig az alkudozás, mert Alonso csupán egyetlen szezonra akart aláírni, hogy a következő évad végén kísérletet tehessen az egyik Mercedes-volán megszerzésére, de végül belement a két plusz egy éves kontraktus megkötésébe. Egyes források azt is tudni vélik, hogy Alonso valójában nem a McLaren, hanem a Honda alkalmazottja lesz és a szerződés szerint a Honda Motor Corporation foglalkoztatja majd évi 35 millió eurós fizetésért, ezek azonban olyan részletek, amelyekbe egyébként is nehéz belelátni, főképp akkor, amikor ennyire sok híresztelés és spekuláció övez egy ügyet.

2007 után újra a McLarennél?
McLaren

Ha a megállapodás valóban létrejött, akár az is előfordulhat, hogy a hétvégén esedékes Brazil Nagydíjon sor kerülhet a várva várt nagy bejelentésre is. Garancia persze erre sincs, kiváltképp annak fényében, hogy a McLarennél pusztán annyit ígértek, hogy az évadot lezáró Abu Dhabiban tartandó futamig nevezik majd meg  jövő évi versenyzőiket. A pletykagyár szerint erre is van magyarázat: a wokingi csapat állítólag kedvezni szeretne a 2009-es világbajnoknak, az Alonso érkezése miatt távozó Jenson Buttonnak, aki így a tárgyalási pozíció romlása nélkül nyerhet időt arra, hogy rendezze sorait. Érdekesség, hogy míg a BBC azt jósolja, hogy az idén debütált dán Kevin Magnussen a favorit a McLaren másik versenyzői állására, addig az Alonsóval kapcsolatos ügyekre mindig nagy figyelmet fordító spanyol sajtó szerint a brit csapat komoly tárgyalásokat folytat a Lotus színeiben versenyző Romain Grosjeannal is, ráadásul a franciának állítólag nem is rosszak az esélyei.

Komoly csavar a szövevényes históriában, hogy bár a világon már mindenütt elkönyvelték az Alonso-Ferrari házasság lezárását, az olasz csapat mostanáig hivatalosan nem tett bejelentést a spanyol távozásáról és arról sem, hogy a Red Bulltól biztosan távozó négyszeres vb-első Sebastian Vettel foglalhatja el a helyét. Utóbbi is elkönyvelt tény, ám a német éppúgy titokzatoskodik a jövőjével kapcsolatban, mint Alonso, aki legutóbb Austinban csak annyit volt hajlandó elárulni, hogy a „következő lépés talán nem okoz majd akkora meglepetést”.

A spanyol Marca elkapta: a McLarent éés a Mercedest is vizslatta Austinban
Marca.com

„Van egy roppant ambiciózus terv a fejemben a jövőre vonatkozóan, amely szerint a lehető legjobb a Ferrari számára is. Ha ez megtörténik, az emberek izgatottak lesznek, akárcsak én. Nagyon boldog vagyok, ugyanis az utóbbi két vagy három hónapban minden úgy történt, ahogyan azt elterveztem” – ködösített a spanyol az újságíróknak Texasban.

Amennyiben a hispán valóban beül a McLaren-Hondába, egy történelmi konstelláció modernkori fejezetében játszhat kulcsszerepet. A felek 1988 és 1992 között a sportág históriájának talán legemlékezetesebb sikersorozatát produkálták: a közösen lehúzott öt szezonból az első négy során 64 futamból 39-et megnyerve az összes egyéni- és konstruktőri vb-címet begyűjtötték. 1988-ban például Ayrton Senna és Alain Prost révén 16 futamból 15 alkalommal diadalmaskodtak: ilyenre azóta sem volt képes egyetlen csapat sem a Forma-1-ben…

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajból készült termékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.