Egész évben lehetett különféle pletykákat hallani arról, hogy a Citroen után újabb gyártók csatlakozhatnak a Túraautó-vb (WTCC) mezőnyéhez, s immáron az is kiderült, hogy a Volvo és az Alfa Romeo lesz a két érkező. A két márkát épp a franciák sportigazgatója, Yves Matton buktatta le egy interjúban.
Matton a Le Point című lapnak adott interjújában nevezte meg a WTCC-be tartó két gyártót, amelyek közül a svédek legutóbb 2011-ben szerepeltek a vb-n, míg az olaszok 2007 végén búcsúztak el a bajnokságtól. Azóta persze sok dolog megváltozott, bevezetésre került a TC1-es szabályrendszer, ám a Citroen-vezér szerint mindkét gyártó arra készül, hogy újra harcba szállnak.
„A Volvo a következő szezon közben érkezik majd, és pozitív fejlemény az is, hogy hosszabb távon számíthatunk az Alfa Romeo csatlakozására” – fogalmazott Matton, aki megjegyezte: az első szezonjában az egyéni és konstruktőri vb-címet egyaránt bezsebelő Citroen-különítménynél látják, hogy az egyébként átütő teljesítményt nyújtó C-Elysée-ket mely területeken lehet még jobbá varázsolni, ám a következő szezon kezdetéig a rali-vb-s (WRC) fejlesztések erős korlátok közé szorítják a sportrészleget.
Matton rámutatott arra is, hogy a Citroennél nemcsak a pályán elért, hanem az üzleti eredmények vonatkozásában is elégedettek a hamarosan záruló első WTCC-s szezonnal. A szakvezető továbbra is azt tartja a legfontosabbnak, hogy a WTCC-s szerepvállalás jóval kevesebbe kerül a gyárnak, mint a WRC.
„Háromszor alacsonyabb” – mondta a WTCC WRC-hez viszonyított költségeiről a csapatfőnök. „A ralinak picit több haszna van, de nem olyan óriási a különbség. A WTCC egyik legkomolyabb előnye az, hogy megmutathatjuk a termékeinket Kínában, Dél-Amerikában és Oroszországban is, ezek ugyanis különösen fontos piacok számunkra.”
A Citroen-vezér által ecsetelt kedvező költségvetési mutatóknak minden bizonnyal komoly szerepe van abban, hogy a Volvo, valamint az idén a világbajnokság biztonsági autóját, a 4C-t biztosító Alfa Romeo is készül a visszatérésre. Paddock-pletykák szerint egyébként a közelmúltban a Skodánál is elkezdték tanulmányozni a WTCC kínálta lehetőségeket, így nem kizárt, hogy a Volkswagen-konszernnél is fontolóra veszik az esetleges szerepvállalást.