José Maria Lopez , a Citroen versenyzője a suzukai első futam megnyerésével az előzetes várakozásoknak megfelelően bebiztosította a Túraautó-vb (WTCC) egyéni világbajnoki címét. Gabriele Tarquini révén jutott egy futamgyőzelem a Hondának is, míg Michelisz Norbert az első futamon egy 4. helyet hozott, a második menetben pedig felállhatott a dobogó legalacsonyabb fokára.
Ahogyan arra számítani lehetett, az egész évben fékezhetetlen José Maria Lopez bebiztosította a Túraautó-vb (WTCC) egyéni bajnoki címét az évad utolsó előtti fordulójának helyszínén, a Honda hazai pályáján, Suzukában. A Citroen argentin pilótája szombaton a rajtelsőség megszerzésével adott félreérthetetlen jelzést szándékairól, vasárnap pedig teljesítette a küldetést: a vb-cím megszerzéséhez ehhez a hétvégén legalább 17 pontot kellett szereznie, amelyet az első futam megnyerésével lazán összehozott.
A konstruktőri titulust már legutóbb, Sanghajban begyűjtő francia gyártó kiválósága a rajttól a célig hibátlan teljesítménnyel vezetett, így az első futam végén biztossá vált, hogy Argentínának Juan Manuel Fangio utolsó, 1957-ben szerzett Forma-1-es vb-címe után újra világbajnoka van az autósportban. „Sokat jelent nekem, hogy itt, Suzukában sikerült elhódítani a vb-címet, hiszen példaképemet, Ayrton Sennát két ízben is itt koronázták világbajnokká. Ha választhattam volna, hogy hol történjen meg ez, ezt a helyet akartam volna. Úgy gondolom, hogy odahaza, Argentínában most nagyon sokan örülnek. Ez az első vb-címünk Fangio óta. Ő volt az, aki népszerűvé tette odahaza az autóversenyzést, számomra pedig hatalmas megtiszteltetés, hogy én nyerhettem az újabb világbajnoki titulus az országnak” – fogalmazott az újdonsült világbajnok, aki köszönetet mondott honfitársainak és a Citroen istállónak is.
Lopez végső sikerének megakadályozása kizárólag a csapattárs Yvan Mullernek volt – hangsúlyozottan elméleti – esélye: bár a korábbi négyszeres vb-első sokáig az argentin mögött haladt, a 7. körben C-Elysée-je egy lassú defekt miatt lelassult és a gall klasszis nem tudta befejezni a futamot. Muller kiesése után nagy csata dúlt a további dobogós helyezésekért, a viaskodás két Chevy Cruze, Hugo Valente és Tom Chilton között zajlott: egy körrel a leintés előtt Valente haladt Lopez mögött, de hibázott és Chilton elment mellette, ráadásul a zavarodott francia Michelisz Norbit is leszorította a pályáról. Valente röviddel később elszúrta a 130R-kanyart is, így végül Seb Loeb és Norbi mögött az 5. helyet tudta csak megszerezni.
Őket a gyári Hondák és a két Chevy által alkotott szendvics követte a célban, Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro Tom Coronelt és Dusan Borkovicsot fogta közre. Az utolsó pontot érő pozíciót egy másik Chevy, Gianni Moribdelli szerezte meg.
A második, fordított rajrácsos futam Tarquini és a gyári Honda-különítmény szezonbeli első győzelmét, valamint Michelisz 3. helyezését hozta. A korábbi világbajnok olasz veterán a számára gyengén sikerült, a 10. pozícióban kvalifikációval szerzett jogot arra, hogy az élről kezdje a második menetet és a rajttól a célig magabiztosan őrizte meg a vezetést, így Mehdi Bennani sanghaji diadala után az idény második Civic-győzelmét aratta. „Ennél jobb helyen nem is arathattunk volna győzelmet! Sajnos ez még csak a második Honda-elsőség idén, de a tempónk szerencsére sokkal jobb volt, mint tegnap” – sommázott a leintés után Tarquini.
A 2. helyen Borkovics végzett, aki ezzel az első szerb autóversenyző lett, aki valaha dobogós helyen végzett világbajnoki autósport-eseményen. A nyurga Chevy-menőt Michelisz keményen ostromolta a rajt után, emiatt az első körben még a szervizutat is használnia kellett, de a Zengő-pilóta végül nem tudott elmenni mellette és a 3. helyezéssel kellett beérnie: ez volt a korábbi privát világbajnok első dobogós helyezése az argentínai fordulóban elért 2. helyezése óta.
A dobogósok mögött Tom Coronel végzett, akit a Citroen-armada követett: a bajnokcsapattal a hungaroringi második futam óta első ízben fordult elő, hogy a három versenyző közül senki nem tudta felverekedni magát a dobogóra. A trió Muller, Lopez, Loeb sorrendben haladt át a kockás zászló alatt. A pontszerzők zónája Chevy-Honda szendviccsel egészült ki: Morbidelli és Chilton Monteirót közrefogva ért célba.
Michelisz a suzukai szerepléssel megőrizte a ponttáblázaton elfoglalt 5. helyét: a hátránya csökkent a negyedik helyen álló Monteiróhoz képest, mégpedig öt pontra, így az évadzáró makaói fordulóban a magyar versenyzőnek minden esélye meglesz arra, hogy a szezon legjobb hondásaként fejezze be a 2014-es idényt.0