Az éllovas José Maria Lopez vezérletével tripla Citroen-elsőséget hozott a Túraautó-vb (WTCC) japán fordulójának pénteki félórás tesztje Suzukában, ahol a mezőny ezúttal a pálya hosszabb, a Forma-1-es mezőny által is használt nyomvonalán száguldozik. Michelisz a 13. helyen indította a hétvégét.
Lopez – akinek az idény utolsó előtti versenyhétvégéjén 17 pont, egyetlen 2. helyezés is elég ahhoz, hogy első teljes szezonjában elhódítsa a világbajnoki címet – a félórás gyakorlás hajrájában, új gumikon futotta meg 2:06,987-es legjobbját az 5807 méter hosszú pályán. Az argentint két márkatársa követte: a korábbi kilencszeres rali-világbajnok Seb Loeb némi meglepetésre gyorsabbnak bizonyult Yvan Mullernél, hátránya azonban így is 0,791 másodperc volt az élen záró dél-amerikaihoz képest.
„Fontos számomra, hogy jól kezdjem a hétvégét” – nyilatkozta Lopez, aki Juan Manuel Fangio utolsó, 1957-ben szerzett Forma-1-es világbajnoki címe óta először szállíthat autósportos vb-elsőséget Argentínának. „A pálya egyszerűen káprázatos és már értem, miért tartják a világ egyik legjobb helyszínének. Élveztem az edzést, az első menet egészen érzelmes volt számomra, hiszen a tévében mindig követtem a hősömet, Ayrton Sennát, amikor itt versenyzett. A beállítások terén van még dolgunk, de magabiztos vagyok és friss abroncsokon az autó egészen jónak tűnt.”
A 3. pozícióban záró Muller – akinek matematikai esélye ugyan még van Lopez megfékezésére, ám gyakorlatilag már hetekkel ezelőtt letette a fegyvert – tanácstalanságról számolt be azután, hogy több mint 1,3 másodpercet kapott a dél-amerikaitól: „A problémám az, hogy a kocsi nem azt csinálja, amit szeretnék, a balansszal kezdenünk kellene valamit. Ha sikerül változtatni valamit, akkor nagyon nehéz hétvégém lesz” – panaszkodott a négyszeres vb-első francia.
Suzuka a Honda hazai pályája, s bár a japán gyártó Civic WTCC-je legutóbb Sanghajban már az első futamgyőzelmet is megszerezte, a kontingens tagjai ezúttal nem villogtak. A márka legjobbja a gyári csapat portugál pilótája, Tiago Monteiro volt, aki Mullertől 7 századdal lemaradva a 4 pozícióban végzett. A másik gyári Civicet, Gabriele Tarquinit két Chevy Cruze, Hugo Valente és Tom Chilton a 7. pozícióba szorította vissza, míg a két privát egység nem tudott beférkőzni a legjobb 10 közé.
A tavaly Suzukában, a rövid nyomvonalon diadalmaskodó Michelisz Norbi például csak a 13. időt autózta, miután a Civic aljáról leszakadt egy aerodinamikai komponens: „Sajnos valahol leütöttem az alját, nem tudtunk tovább menni. Rossz látni ezt a nagy különbséget. A Hondák viszonylatában nincs baj, nem tudtunk már javítani, de hogy Tarquini is majdnem három másodpercet kapjon, ez azért meglepett” – idézte a magyar Honda-menőt a Zengő Motorsport hivatalos honlapja.
Mehdi Bennani, a Proteam Civic-pilótája, a típus idei első győzelmét szállító marokkói pilóta még rosszabbul járt, ugyanis egyetlen mért kört sem tudott teljesíteni. Az olasz alakulat főmérnökének tájékoztatása szerint a versenyzőnek a turbóval volt gondja, amelyet – mint fogalmazott – „darabokra szedtünk és jelenleg is vizsgálunk”.
A felső ház egyébként egy Chevyvel és két Ladával egészült ki: Tarquini mögött a Campos Racing Cruze-át hajtó szerb Dusan Borkovic végzett, akit az orosz márka két brit ásza, Rob Huff és James Thompson követett.
Az edzés legkomolyabb incidensét a hongkongi beugró, a TC2-es Seat Leonnal induló Henry Kwong idézte elő, aki a Spoon-kanyarnál megpördült. Bár a pilóta tovább tudott menni, túl sok szennyeződést hordott fel a pályára, így az edzés piros zászlóval félbe kellett szakítani.