Hétfő óta Sergio Marchionne irányítja a Ferrarit, a Luca di Montezemolo nevével fémjelzett korszak jeles személyiségeit pedig kezdik hírbe hozni új autóipari munkahelyeikkel. Van, aki a BMW-hez, és van, aki az Audihoz tart.
Stefano Domenicali, a Forma–1-es alakulat éléről tavasszal menesztett szakvezető a szeptemberi Olasz Nagydíj idején azt ígérte, hogy néhány héten belül kiderül, hol folytatja pályafutását. Akkor olyan pletykákat lehetett hallani, hogy talán a 2016-ban érkező új amerikai csapat, a Ferrari-erőforrásokkal támadó Haas F1 Teamhez igazol, megerősítés viszont azóta sem érkezett.
Most a legfrissebb, olasz forrásokból származó teória az, hogy Domenicali az Audihoz igazol, ahol a sportprogramban kap szerepet. Az Autosprint című lap egyenesen azt jósolja, hogy az excsapatfőnök a veterán sportigazgatót, Wolfgang Ullrichot váltja: a német szakember igazi legenda a négykarikás márka berkein belül, köszönhetően az évtizedes Le Mans-i uralomnak és a sikeres DTM-programnak.
Egy másik, a múltban a Ferrari közúti autós divíziójában jeleskedő szakember is Németországba tart, róla ráadásul már biztosan tudni, hogy a BMW lesz az új munkaadója. Az illető egy vezető mérnök, Roberto Fideli, aki 1988 óta dolgozott a maranellói márkánál és 2007 óta projektvezetőként az összes új modell tervezésében és fejlesztésében szerepet vállalt.
Fideli novemberi érkezését már bejelentette a BMW: arról egyelőre nem számoltak be a bajorok, hogy milyen poszton számítanak a munkájára, azt viszont közölték, hogy a szakember „komoly erősítés lesz a többi német prémiummárkával, az Audival és a Mercedes-Benzzel folytatott versengésben”. Noha az olasz mérnök távozásának időpontja egybevág a Ferrari-vezérkar átrendeződésével, a maranellói gyártónál állítják, hogy Fideli – és más szakemberek – távozásának nincs köze a hatalomátvételhez…