Szeptember végén esedékes a Volkswagen márkatalálkozója, ami egyre komolyabb rendezvény. Az idén az utolsó T2-es modell lehet a legnagyobb sztár.
Szinte az összes márkaklub képviseltetni fogja magát, továbbá lesz hippifalu kipingált Transporterekkel és sátrazásai lehetőséggel, pöpec GTI Golfok a paddockban és a versenypályán, valamint tesztelhető elektromos modellek és off-road pálya bevetésre váró Amarokokkal.
2012 őszén mutatkozott be a Volkswagen Golf hetedik szériája, melynek apropójából találkozót szervezett az importőr a Hungaroringre. Az eseményen az összes Golf generáció képviseltette magát több ezer megjelent autóval, és hétezres látogatószámmal. A nagy sikerre való tekintettel tavaly szeptemberben ismét ellepték a Golfok a hazai F1-es versenypályát, ahol a színvonalas felhozatal mellett még változatosabb programok várták az érdeklődőket, no meg a VII-es GTI és Variant itthoni premierje, amit egy 535 autóból álló, Guinness-rekordnak számító Golf felirattal is megünnepeltek.
Ilyen előzmények után egyértelmű volt, hogy 2014-ben is lesz Golf-találkozó a Ringen, most először azonban nem csak az idén 40 éves típus rajongói gyűlnek össze Mogyoródon, szeptember utolsó szombatján, hanem szinte az összes hazai márkaklub képviseltetni fogja magát az össznépi Volkswagen dzsemborivá avanzsálódott rendezvényen. A klubok részvételének és az importőr alapos szervezői munkájának köszönhetően több mint ezer regisztrált Golf, száznál is több Bogár és Passat, negyven Scirocco és Corrado, valamint háromszázötven Transporter fogja megtölteni a versenypályát.
Az előző évekhez hasonlóan idén is lesz modellpremier, méghozzá a Sportsvané, de ami még ennél is izgalmasabb, az a spéci flotta, amivel az importőr készül. Kipróbálható lesz ugyanis az elektromos up! és Golf, közelről is szemügyre lehet majd venni a szintén elektromos Golf GTE-t és az igazi aszfaltszaggató Golf R-t, továbbá az új Touareg is itt mutatkozik majd be. Igazi kuriózumként pedig a párizsi bemutató előtt néhány nappal az új (B8-as) Passatot is leleplezik a sajtó képviselőinek, így mindenkinél korábban juthatnak majd részletes információkhoz a hazai olvasók.
A hannoveri múzeumból ideutaztatják az utolsó Brazíliában készült, világoskék T2-es Transporter Last Editiont, ami tavaly gurult le a gyártószalagról, konstrukciójában azonban mindvégig egy 1957-es mikrobusz maradt. Akinek esetleg nem ugrik be a forma, az gondoljon a kipingált hippibuszokra, amik valójában T1-esek, de formailag egy laikus számára nem sokban különböznek az utána következő generációtól. Ha már szóba kerültek a hippik, érdemes megemlíteni, hogy a Transporterrel vagy sátorral érkezők akár ott is éjszakázhatnak majd a pálya területén, az erre kijelölt hippifaluban, ahol este garantáltan előkerülnek majd a gitárok is.
Az adrenalinfüggőkre is gondoltak a szervezők, hiszen a Golfokkal pályaautózásra is sor kerül, a földutak szerelmesei pedig próbára tehetik majd magukat az off-road pályán, ahol Amarokokat lehet nyüstölni. A nap végén gazdára talál egy III-as Golf a tombola fődíjaként, este pedig a Belga együttes koncertjén lehet majd kórusban énekelni, hogy gé-pé-gé-pé-gépkocsi.
A lehetőség tehát adott egy önfeledt nyárbúcsúztató autós összeröffenéshez, amihez már csak az kell, hogy minél többen kilátogassunk szeptember 27-én a Hungaroringre. Hogy mekkora haverkodásra, sztorizgatásra és szakizásra számíthatunk, abból mi már kaptunk is egy kis ízelítőt, ugyanis az importőr egy kis túrát szervezett Eplénybe, ahol nagyon kedves és bátor Golf, valamint Transporter tulajdonosok egy kis tesztvezetésre is átadták dédelgetett autójukat.
Nekünk egy 1964-es T1-es vékony karimás volánja mögé sikerült becsusszannunk, ahol megtapasztaltuk, hogy ötven éve mi számított az egyik legfejlettebb technikának az autóiparban. Hogy őszinték legyünk, igazi időutazásban volt részünk, ahogy a fényképeken is látható citromsárga Tranyó szűnni nem akaró lelkesedéssel falta a kilométereket, és vidáman pöfögött a hátunk mögött az 1.5-ös boxermotor. A hosszú váltókarral néha ugyan vadászni kellett a fokozatokat, de ez csak még őszintébbé tette az élményt, ami az erre fogékony autóbolondokat azonnal függővé teszi. Nem is csodáljuk, ha egy ilyen élmény után a legtöbben azonnal egy régi Golf vagy Transporter megvételén törik a fejüket.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |