A csehek új kisautójának érkezése minden bizonnyal a hazai piac egyik legfontosabb eseménye is. A harmadik generáció első pillantásra semmivel sem tűnik kevésbé praktikus autónak az elődeinél.
A hét éve piacon lévő előző szériából, még tavaly is közel 200 ezer darab kelt el Európa-szerte. Ám a Skoda terveiben még ennél is komolyabb számok szerepelnek, ami elkerülhetetlenné tette a megújulást. A kocsi hivatalosan a Párizsi Autószalonon mutatkozik majd be, de lényegében a teljes képen kívül már mindent tudni lehetett róla.
Jozef Kaban a márka főtervezője úgy nyilatkozott, a Fabia a korábbi évek során felépítette a saját hírnevét, funkcionalításával és a kategóriában átlag feletti belső terével. A harmadik generáció esetében egy kicsit sportosabb megjelenés és a letisztultabb formák voltak az elsődleges elvárások. Az eredmény szerinte, fiatalos, friss modern kompakt autó lett, amely új sztenderdet állít a saját osztályában.
A Fabia harmadik generációja az előző nemzedék továbbfejlesztett padlólemezére épül, és az alapmodell tömege csupán 980 kilogramm lesz, ami 65-tel könnyebb a kifutó változatnál. A motorpalettát az 1.0 literes háromhengeres MPI benzinmotor nyitja 60 lóerővel, amit a jól bevált 1.2 TSI négyhengeres benzines követ 110 paripával. Dízel fronton megjelenik majd a teljesen új fejlesztésű 1.4 TDI három hengerrel és 75 vagy 105 lóerővel.
Természetesen mindhárom motorvariáns teljesíti az Euro 6-os normákat, koplalóművészeknek pedig készül Greeline kivitel a 75 lovas dízelből, ami csak 3,1 litert fogyaszt, köszönhetően az olyan módosításoknak, mint az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok, a légellenállást csökkentő aerodinamikai elemek, valamint a rekuperációs (energia-visszatápláló) fékrendszer és a fejlett start/stop automatika.
A sportos Skodák kedvelőinek rossz hír, hogy eltűnik a kínálatból a VRS változat, kombi viszont továbbra is fog készülni belőle.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |