Az SVR jelzéssel ellátott batár közel 100 ezer fontba kerül és 550 lóerős.
A héten mutatkozik be Kaliforniában az angol márka eddigi legerősebb terepjárója a Range Rover Sport SVR. A menetdinamikai adataira jellemző, hogy 4,5 másodperc alatt éri el a 60 mérföldes sebességet, míg a végsebességét 260 kilométeres sebességnél korlátozták.
A kocsi versenypályán már bizonyított is, a Nürburgringen 8 perc 14 másodperces idővel a leggyorsabb terepjárónak számít jelenleg a világon.
Az SVR-ben egy 5.0 literes kompresszorral ellátott V8-as motor van, amely 550 Nm-es maximális teljesítményt és 680 Nm-es forgatónyomatékot produkál. Mindezt egy 8 fokozatú automata váltó továbbítja az összkerékhajtást elosztó nyomatékváltó és differenciálmű felé. Ahhoz, hogy egy ilyen magas és nagy tömegű autó jól is kanyarodjon aktív kanyarstabilizátort használnak, amely egy hidraulikus rendszeren keresztül keményíti fel a futóművet a terhelésnek megfelelően.
A kocsi a sportosság jegyében egy speciális kétfázisú kipufogórendszert is kapott, amelyen keresztül vagy látványos hörgést produkál, vagy a hétköznapi forgalomhoz igazodva csendesebben morog az autó.
Az SVR alá természetesen látványosan nagy kerekek is kerültek, a 22 colos könnyűfém felniken 295/40-es első sorban a nagy sebességre optimalizált gumik vannak.
A belső térben a legfeltűnőbb a kagylóülések megjelenése, a jó néhány helyen alkalmazott súlycsökkentő alumínium és karbon betétek mellett.
A kocsi versenypályán már bizonyított is, a Nürburgringen 8 perc 14 másodperces idővel a leggyorsabb terepjárónak számít jelenleg a világon.
Az SVR-ben egy 5.0 literes kompresszorral ellátott V8-as motor van, amely 550 Nm-es maximális teljesítményt és 680 Nm-es forgatónyomatékot produkál. Mindezt egy 8 fokozatú automata váltó továbbítja az összkerékhajtást elosztó nyomatékváltó és differenciálmű felé. Ahhoz, hogy egy ilyen magas és nagy tömegű autó jól is kanyarodjon aktív kanyarstabilizátort használnak, amely egy hidraulikus rendszeren keresztül keményíti fel a futóművet a terhelésnek megfelelően.
A kocsi a sportosság jegyében egy speciális kétfázisú kipufogórendszert is kapott, amelyen keresztül vagy látványos hörgést produkál, vagy a hétköznapi forgalomhoz igazodva csendesebben morog az autó.
Az SVR alá természetesen látványosan nagy kerekek is kerültek, a 22 colos könnyűfém felniken 295/40-es első sorban a nagy sebességre optimalizált gumik vannak.
A belső térben a legfeltűnőbb a kagylóülések megjelenése, a jó néhány helyen alkalmazott súlycsökkentő alumínium és karbon betétek mellett.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |