José Maria Lopez, a Citroen vb-éllovas kiválósága megadta népnek, ami járt a Túrautó-vb (WTCC) idei nyolcadik, Argentínában tartott fordulójában: a helyi kedvenc történelmet írva mindkét futamot megnyerte, nagy lépést téve ezzel a bajnoki titulus elhódítása felé. Robbantott Michelisz Norbi és a Lada is: a Zengő Motorsport Honda-menője az első futamon, míg az orosz egylet brit versenyzője, Rob Huff a másodikon hozott össze egy remekbe szabott 2. helyet.
Akinek esetleg volt még kétsége azzal kapcsolatban, hogy az évad korábbi részében öt győzelmet arató Lopez méltó a vb-címre, az a második futamon csattanós választ kapott. Vitán felül áll, hogy a Citroen C-Elysée egészen más dimenziót képvisel, mint a mezőny többi gépe, ám az argentin ennek fényében is káprázatosan teljesített: az ellenfeleket sorra legyűrve hámozta át magát a mezőnyön, hogy négy körrel a leintés előtt már az élen robogjon, a kockás zászló alatt elsőként áthaladva pedig átírja a történelem egy parányi szeletét. Ez volt ugyanis az első alkalom az idén indult TC1-es korszakban, hogy valaki mindkét futamot megnyerje ugyanazon a versenyhétvégén.
Nem csak Lopez varázsolt a Termas de Rio Hondo versenypályán, hanem például Michelisz Norbi is. A magyar pilóta - akinek pályafutása során valószínűleg még egy forduló sem indult annyira zűrzavarosan, mint a mostani – már szombaton megvillantotta az általában nehéz helyzetekben megmutatkozó „Michelisz-faktort” azzal, hogy megcsípte a 4. rajthelyet, amelyet az első futamon egy 2. helyre, idei második dobogós helyezésére váltott. A magyar pilóta a rajtnál remek manőverrel került a négyszeres világbajnok Citroen-pilóta, Yvan Muller elé, s bár Lopezt nem tudta veszélyeztetni, pozícióját különösebb gond nélkül sikerült a leintésig megőriznie Muller és a Citroen-armada harmadik tagja, Seb Loeb előtt.
Túlzás nélkül lehet varázslatnak nevezni azt is, amit Rob Huff művelt a második, fordított rajtrácsos futamon: a brit – aki a kvalifikáción elért 10. helyezésnek köszönhetően az élről startolhatott a Lada Granta Sporttal – az előzetes várakozásokra jócskán rácáfolva, élet-halál autózást bemutatva egészen a 9. körig őrizte a vezető pozíciót. Az orosz alakulat zászlóvivőjének a futam kezdeti fázisában kapóra jött, hogy a Proteam privát Civicjével Mehdi Bennani feltartotta a gyári Honda két versenyzőjét, Tiago Monteirót és Gabriele Tarquinit, később pedig abból profitált, hogy Lopeznek kellett bíbelődnie a Hondákkal. Az argentin végül utolérte, könnyedén megelőzte, de a korábbi világbajnok Huff így is a világ legboldogabb emberei közé sorolhatta magát, miután Muller előtt, a 2. helyen befutva megszerezte a Lada fennállásának első dobogós helyezését.
Huff egyébként már az első futamon is villantott, amikor Monteiro és a Chevrolet Cruze-zal versenyző Tom Chilton mögött a 7. helyen futott be, maga mögött tartva két Hondát, Tarquinit és Bennanit. A Lada-örömünnephez hozzátette a magáét James Thompson is, aki a szintén Cruze-zal versenyző Tom Coronelt az utolsó körben, a hajtűkanyarnál megelőzve megcsípte a 10. pozíciót.
Noha a gyári Hondák gyengén muzsikáltak az első futamon, Tarquini és Monteiro a második menetben javítottak, akkor a 4-5. helyeken értek célba, maguk mögött tartva Loeböt és Norbit. A pontszerzők zónája ebben a menetben a Chevy-s Dusan Borkoviccsal, Bennanival és Thompsonnal egészült ki.
Az évad nyolcadik fordulója után Lopez már 310 pontnál tart és 60 egységnyire növelte előnyét közvetlen üldözőjével, Mullerrel szemben, míg a 3. pozícióban állomásozó Loeb hátránya már 97 pontnyira rúg. Kiváló szereplésével nagyot ugrott előre Michelisz Norbi is, aki 100 pontjával a 6. helyen, a gyári Honda két versenyzője, Monteiro és Tarquini mögött áll: a Zengő-Honda kiválósága az olasz veterántól 21, míg a portugál márkatárstól 46 egységgel van lemaradva.
Az öthetes szünet után újra akcióba lendülő WTCC idei menetrendjének következő fordulójára ismét várni kell: a versenyzők legközelebb október 4-5-én, Pekingben csatáznak majd egymással.