Új rekordot állított fel a Toyota Prius a Nürburgringen. A szokásoktól eltérően nem a köridőre mentek rá a japánok, hanem a fogyasztásra.
A Nürburgring Nordschleife az utóbbi években az egyik legfontosabb tesztpályává vált a gyártók számára, hiszen a sportosabb modellek Ringen elért idejét hivatkozási alapként emlegetik az egymás közötti összehasonlításokban. Ennek hozományaként olyan párharcok is kialakulnak, mint például a leggyorsabb fronthajtású autó címéért küzdő Seat Leon Cupra és a Renault Mégane csatája, melynek még biztos hátra van néhány fejezete. A rekordvadászatból most Toyota is kivette a részét, igaz a japánok nem a leggyorsabb köridőre mentek rá, hanem arra, hogy a lehető legkevesebb üzemanyag felhasználásával érjenek körbe a 20,7 kilométeres, emelkedőkkel is tarkított aszfaltcsíkon.
Ehhez egy plug-in hibrid, vagyis konnektorról is tölthető Toyota Priust vettek alapul, amin csak minimális változtatásokat eszközöltek a gyári állapothoz képest, többek közt kapott az autó néhány TRD-optikai kiegészítőt valamint 18 colos felniket, alacsony gördülési ellenállású 225/40-es gumiabroncsokkal szerelve. A volánnál Joe Clifford autós újságíró foglalt helyet, aki 20 perc 59 másodperc alatt teljesítette a kört, ami egy örökkéválóságnak tűnik a Leon és a Mégane 8 perc alatt idejéhez képest, a japán hibrid viszont csak 0,4 literes átlagfogyasztást produkált, ami a Toyota szerint új rekord.
A japánok fontosnak tartják azt is kihangsúlyozni, hogy az említett kört egy nyílt napon, a pálya szabályainak betartásával teljesítették, vagyis odafigyelve a forgalomra és arra, hogy a Prius átlagsebesség ne essen 60 kilométer/óra alá. A rekord kapcsán Clifford azt is hozzátette, hogy a kezdeti száz százalékos töltöttségnek köszönhetően a benzinmotor csak az egyik hosszú emelkedőn indult el, és ha az nem lett volna, akkor tisztán elektromos üzemmódban is teljesíthették volna, zéró benzinfogyasztással.