Jövőre gyári csapattal tér vissza a Dakar-ralira a Peugeot, amely csillagok háborújává vadíthatja a legkegyetlenebb sivatagi autóversenyt. Már biztos, hogy lesz harmadik 20098 DKR típusjelű buggy, az is, hogy Mr. Dakar, azaz Stephane Peterhansel is csatlakozik a különítményhez, ráadásul a vezetőség már most leszögezte: a különítmény sztárjai szabadon, csapatutasítás nélkül harcolhatnak majd egymással.
Mint ismeretes, a visszatérését nemrégiben bejelentő francia márka már korábban közölte, hogy a kétszeres rali-világbajnok, egyszeres Dakar-győztes Carlos Sainz, valamint a motorosok mezőnyéből átnyergelő francia fenegyerek, Cyril Despres az oroszlános armada tagja lesz. Ahogyan arról a hvg.hu beszámolt, terepralis berkekben jóideig pletykálták, hogy a Peugeot-hoz tart a tizenegyszeres győztes Stephane Peterhansel is, amely immáron bizonyos: a gárda megerősítette, hogy szerződtették az utóbbi éveket a domináns Mini kötelékében töltő Mr. Dakart.
„Őszintén szólva nagyon büszke vagyok, hogy csatlakozhatok a csapathoz” – nyilatkozta Peterhansel. „Emlékszem, hogy amikor elkezdtem motorral versenyezni, még a Peugeot indult a Dakar-ralin és esténként együtt lógtunk a srácokkal a táborban. Szinte hihetetlen volt számomra, hogy olyan fickókkal traccsolhattam, mint Ari Vatanen! Szinte természetesnek tűnt, hogy csatlakozzak ahhoz a csapathoz, amely az álmaimat inspirálta. Sok éven át gondolkodtam azon, hogy mennyire remek lenne, ha egy olyan vállalat, mint a Peugeot, amely ennyire sikeres volt a múltban a Dakaron, újra csatlakozna a tereprali világához. Nagyon örültem, amikor megérkezett a hívásuk.”
Peterhanselről már a Dakar januári finise után elterjedt, hogy szakít a Minivel, amelynek kötelékében kétszer nyert a sivatagi show-n. A francia legenda állítólag összekapott a félgyári együttes vezetésével, mivel úgy érezte, hogy az idei futam hajrájában csapattársát, a későbbi győztes Nani Romát favorizálták. Úgy tűnik, hogy új munkaadójánál nem kell ilyesmitől tartania: noha Sainz célja is a győzelem és a spanyol a csapat alapjainak lerakásától kezdve ott sertepertél a Peugeot háza táján, a vezetőség engedélyezi majd a pilóták számára a szabad versengést.
Az új márkatárs érkezésével kapcsolatban Sainz sietve le is szögezte: „Stephane érkezése rendkívül jó hír. Úgy ismeri a Dakart, mint a tenyerét, így csapatot is, engem is sok dologra meg tud tanítani. Az érkezése természetesen komoly nyomást jelent számomra, de ez csak arra inspirál majd, hogy még magasabbra emelkedjek” – fogalmazott a spanyolok extraklasszisa.
Hivatalos megerősítés egyelőre nincs, s jódarabig valószínűleg nem is lesz, de a szakágon belül továbbra is tartja magát a pletyka, amely szerint a Peugeot kötelék valójában négyautós lesz és a negyedik járgányt nem más kapja majd, mint a PSA-konszern másik márkájánál, a Citroennél szereplő, kilenc ralis vb-cím után idén már a WTCC-ben hajtó Sebastien Loeb.A sorozat budapesti hétvégéjén a hvg.hu neki is szegezte a kérdést a francia fenoménnak, aki – ahogyan arra számítani lehetett – hárított: „Idén januárban vendégként voltam ott a Dakaron, és nagyon élveztem. Rendkívül érdekes, izgalmas verseny, de egyelőre nincs szó arról, hogy ott indulok majd a közeljövőben…”
Sok a kérdés a 2008 DKR típusjelű versenygéppel kapcsolatban is: néhány látványterv már napvilágot látott, s tudvalevő az is, hogy a kocsi a Minivel, a Toyotával, a Forddal és a többi majdani rivális verdájával ellentétben nem összkerekes, hanem egy hátsókerék-hajtású buggy. Arról egyelőre nincs információ, hogy milyen motort választott a Peugeot és arról sem, hogy mikor kezdenek tesztelni: Carlos Sainz a Forma-1-es Spanyol Nagydíj hétvégéjén ’közeli’ tesztelést jósolt, fotók viszont azóta sem láttak napvilágot.