Nem véletlenül üti a vasat a Honda a Túraautó Világbajnokság (WTCC) mezőnyében: Gabriele Tarquini, Tiago Monteiro vagy épp Michelisz Norbi Civic-jével nem csak sikereket akarnak elérni a japánok, a versenyautó a készülő új Type-R fejlesztésében is komoly szerepet játszik. A közúti sportkocsiról a napokban friss kémfotó látott napvilágot.
A japán gyártó Európának szánja az új utcai erőgépet, amelynek fejlesztéséhez és népszerűsítéséhez egyaránt jól jön a WTCC-program. A várhatóan jövőre debütáló kocsit párhuzamosan fejlesztik Japánban és az öreg kontinensen, a veterán világbajnok, Tarquini például már több ízben is tesztelte a járgányt a Nürburgringen.
Az autót kétliteres, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses turbómotor hajtja majd: noha a Honda korábbi közlése szerint a teljesítmény 280 lóerő körüli lesz. Igaz, a kémfotó tanúsága szerint a japánok egy Mercedes A45 AMG-vel együtt tesztelik a készülő Type-R-t: a csillagosok járgánya 355 lóerős, így sokak szerint előfordulhat, hogy a Honda is inkább 300, vagy több lóerővel szeretné énekeltetni az újdonságot.
A Motor Authority által közölt kémfotón a Type-R kevés álcázással látható, de a Genfi Autószalonon kiállított tanulmányhoz képest jóval visszafogottabb. Ebből több szaklap is azt a következtetést vonta le, hogy a Honda a végleges változatot még nem merte utcára küldeni.