Megtört a Citroenek idei egyeduralma a Túraautó Világbajnokság (WTCC) hungaroringi fordulójának második futamán: a francia csapat domináns hullámának Gianni Morbidelli, a Chevrolet Cruze-zal versenyző korábbi Forma-1-es pilóta vetett véget. Michelisz Norbinak ez volt a századik futama a vb-n, a magyar pilótának egy 10. helyet sikerült összehoznia.
Valószínűleg kevesen gondolták, hogy a Citroen idei elképesztő WTCC-sikersorozatába nem egy Honda piszkít majd bele elsőként, pedig így történt. A mogyoródi forduló második futamán a vb-mezőnybe idén visszatérő, a Münnich Motorsport Chevrolet Cruze-ával versenyző korábbi Forma-1-es pilóta, Gianni Morbidelli volt az, akinek sikerült véghezvinnie a bravúrt: az olasz versenyző a fordított rajtrácsos futamon a 2. helyről indulva diadalmaskodott.
A rajtnál a 46 esztendős pilótának sikerült megelőznie az élről induló másik Chevyt, Hugo Valentét, akit legyűrt a villámrajtot produkáló, a 7. helyről Morbidelli mögé ugró gyári Honda, Tiago Monteiro is. Valente a 3. helyen kötött ki, mögötte pedig egy másik Chevy, Tom Coronel haladt a 4. helyen. Monteiro igyekezett minél nagyobb nyomást gyakorolni Morbidellire, de nem tudta megtörni az olaszt, s Valentének sem volt esélye megelőzni a portugált, így ez a trió végzett a dobogón.
Morbidelli korábban még soha nem nyert a WTCC-ben, legjobb eredménye 2006-ban az Alfa Romeo színeiben elért két 2. helyezés volt. Egészen mostanáig a Hungaroring sem kényeztette el a 46 esztendős olaszt, aki 1990 és 1997 között a Minardi, a Footwork és a Sauber színeiben szerepelt Mogyoródon, ahol a legjobb eredménye a Minardival elért 1991-es 13. helyezés volt.
„Lehet, hogy a győzelmem kívülről könnyűnek tűnt, de nyugodtan mondhatom, hogy egyáltalán nem volt az. A tegnapi edzésen fékproblémákkal bajlódtam, így abszolút nem gondoltam arra, hogy győzhetek. Őszintén szólva arra számítottam, hogy valamikor majd feltűnnek a visszapillantó tükrömben a Citroenek, de erre nem került sor. Ehelyett Tiagóval kellett hatalmas csatát vívnom, de szerencsére nem hibáztam és sikerült magam mögött tartanom. Természetesen segített az is, hogy itt nagyon nehéz előzni. A pálya bizonyos részein egyébként én voltam a gyorsabb, máshol, pedig Tiago. A csapatomnak ajánlom ezt a sikert, akik csodálatos munkát végeznek” – értékelt a futam után a boldog győztes.
Nehéz kenyér jutott Coronelnek, akinek két Citroent, az első futam első két helyezettjét, Yvan Mullert és José Maria Lopezt kellett maga mögött tartania, de a holland megoldotta a feladatot. A Citroen-triumvirátus harmadik tagja, Sebastien Loeb a 9. helyen végzett: a korábbi kilencszeres ralivilágbajnok rajtja nem sikerült túl jól, így egy másik Chevy, Tom Chilton, valamint a Honda gyári csapatának veteránja, Gabriele Tarquini mögött végzett.
Michelisz Norbert rajtja ezúttal nem volt annyira látványos, mint az első futamon: a Zengő Motorsport Honda Civicjével versenyző magyar pilóta csak egy helyet tudott javítani, így a 10. helyen fejezte be pályafutása századik WTCC-futamát. „Sajnos kihagyott a motor kihagyott, körönként akár kétszer is, így nagyon nehéz lett volna támadni. Úgy érzem, hogy akkor sem tudtam volna sokkal jobb eredményt elérni, ha ez nincs, mert a tempó hiánya erősen érződött” – mondta a hvg.hu-nak közvetlenül a futam leintése után a magyar pilóta, akit csapata tortával köszöntött nem sokkal a leintés után.
Michelisz mögött a szerb Chevy-pilóta, Dusan Borkovics végzett, míg a mezőny harmadik gyári csapatánál, a Ladánál Rob Huff bizonyult a legjobbnak: a korábbi világbajnok brit – aki tavaly egy Seattal megnyerte a hungaroringi második futamot – a 12. pozícióban fejezte be a viadalt.
A TC2-es géposztály Franz Engstler visszavágott csapattársának, Pasquale di Sabatinónak: az olasz az első futamon megszakította a német veterán idei sikerszériáját a géposztályban, a második versenyen viszont a korelnök bizonyult jobbnak a két BMW-s közül.
A hungaroringi viadal után továbbra is a Citroenek állnak az élen: Lopez 115 ponttal vezet immáron Muller előtt, akinek 10 pont a hátránya, míg Loeb az argentintól 31 ponttal elmaradva tanyázik a 3. helyen. A triót a gyári Honda-páros, a 65 egységet jegyző Monteiro és a 48 pontos Tarquini követi, míg Michelisz a pontszámát 23-ra növelve továbbra is a 10. helyet mondhatja magáénak. A világbajnokság mezőnye nem sok szabadidőt kap, jövő hétvégén ugyanis már a Slovakiaringen csatáznak egymással.