Sajátos módszerrel hangolt a Túraautó Világbajnokság (WTCC) hungaroringi fordulójára a Honda gyári csapatának versenyzője, Tiago Monteiro: a portugál fenegyerek a Civic WTCC-t a japán márka által készített, nemrégiben a világ leggyorsabb fűnyírójává nyilvánított 109 lóerős ördögszekérre cserélte és illusztris helyszínen, Spa-Francorchamps-ban száguldozott.
Monteiro a WTCC hivatalos honlapja szerint előbb a pályaszéli fűben melegített, majd felmerészkedett az aszfaltcsíkra, ahová idén visszatér a világbajnokság mezőnye. A luzitán korábbi Forma–1-es pilótaként jól ismeri a Belga Nagydíj helyszínét, így bátran fűnyírózott a legendás Eau Rouge-nál is: a híres-nevezetes hajlathoz közelítve a sebesség állítólag elérte a 130 kilométer/órát is.
„Számos különféle járművel versenyeztem már Spában, de ez a mostani tapasztalat egészen más volt! Ez a fűnyíró borzalmasan gyors, ráadásul nagyon érzékeny, így nagy sebességnél elég nehéz irányítani. Rendkívül erős, a gyorsulása pedig hihetetlen, így az Eau Rouge-nál komoly koncentrációra volt szükség különös úgy, hogy vizes volt a pálya” – mondta Monteiro, aki a mogyoródi forduló előtt 30 ponttal az egyéni tabella 6. helyén állomásozik.
A fűnyíró-szörnyeteg nemrégiben vált hivatalosan is a világ leggyorsabb ilyen járgányává, miután a spanyolországi Idiada reptéren tartott hitelesítési tesztelésen 187,6 kilométer/órás átlagsebességet produkált, amivel jócskán felülmúlta az eddigi 154 kilométer/órás fűnyíró-sebességcsúcsot.
A fűnyíró hajtóerejéről a Honda VTR Firestorm sportmotor 1 literes, 109 lóerős szíve gondoskodik, az eszközt hatfokozatú szekvenciális váltóval, Scorpion sportkipufogóval, Cobra ülésekkel és egy Morris Minor kormányművével szerelték fel. A szerkezet – amelyet korábban tesztelt a Top Gear című autós műsor rejtélyes pilótalegendája, The Stig is – álló helyzetből százra négy másodperc alatt gyorsul fel, amely a Porsche 911-es gyorsulási adataival vetekedik.
A fejlesztést a japán gyártó nagy-britanniai részlege a Brit Túraautó-bajnokságban (BTCC) szereplő, az idén debütált kombi Civic-versenygépet is jegyző Dynamics istállóval karöltve végezte.