Ahogyan arra számítani lehetett, tripla Citroen-sikert hozott a Túraautó Világbajnokság (WTCC) marokkói évadnyitó fordulójának első versenye. A francia gyártó armadája a pole pozícióból rajtoló José Maria Lopez vezérletével szerezte meg az első három helyet.
Bár Lopez a tavalyi, argentínai vendégszereplése alkalmával aratott győzelemmel már bizonyított, a WTCC- évadnyitó hétvégéje előtt kevesen gondolták, hogy a Citroen-kötelék tagjai közül épp a dél-amerikai lehet az, akinek a legjobban sikerül a francia márka bemutatkozása. Márpedig így történt: a pampák királya előbb begyűjtötte a pole pozíciót, majd megnyerte az első futamot a marrakeshi utcai pályán csapattársai, Sebastien Loeb és Yvan Muller előtt.
Lopez a rajtnál simán megőrizte a vezetést, a kilenc ralis vb-cím után pályaversenyzővé avanzsáló Loeb pedig a második pozíciót. Muller, a négyszeres világbajnok címvédő – akit a kvalifikáció után két pozícióval hátrasoroltak kanyarlevágás miatt – azonnal legyűrte a ROAL Motorsport Chevrolet Cruze-ával versenyző Tom Chiltont és felkapaszkodott csapattársai mögé, a 3. pozícióba.
A Citroen-különítmény azonnal megkezdte az elszakadást a többiektől, már a 14 körös futam első néhány fordulója után tetemes előnyt építettek ki. Veszélyeztetni senki nem tudta az újonc gárda tagjait, a technika ördögétől azonban tartottak: mivel a csapat mérnökei féltek a fékek túlmelegedésétől, a versenyzők kerülték egymás szélárnyékát, az utolsó körökre pedig vissza is vettek a tempóból.
„Féltettük a fékeket, és a csapat folyamatosan emlékeztetett is bennünket erre” – értékelt a futam után Lopez. „Szerencsére gondok nélkül célba értünk és nagyon örülünk az eredménynek. Gratulálok a Citroennek, akik a raliból érkezve emlékezetes bemutatkozást produkáltak.”
Míg a Citroenek remekeltek, a Honda számára vegyes érzelmeket hozott az első futam. Az már szombaton kiderült, hogy a szabadedzésen Gianni Morbidelli által eltrafált Gabriele Tarquini kénytelen kihagyni a futamot, a gyári csapat másik versenyzőjének, a 7. helyről startoló Tiago Monteirónak viszont sikerült javítania: René Münnich a 6. kockából indulva elszúrta a startot a Chevrolet Cruze-zal, ami kapóra jött a portugálnak, aki elment az 5. helyről induló szerb Dusan Borkovic Chevrolet-ja mellett is.
Borkovic a 4. körben, az utolsó sikánnál visszaelőzte a luzitánt és visszakapaszkodott Chilton mögé, így az egyetlen állva maradt gyári Hondát a 6 pozícióban intették le. Egy darabig Michelisz Norbert szorongatta Monteirót a Zengő Motorsport Civic WTCC-jével, de honfitársunk egy kemény rázókövezés után rohamosan veszített a tempójából, így az utolsó előtti körben a másik privát Honda, a Proteam versenyzője, Mehdi Bennani, valamint a Campos Racing Chevy-jét hajtó Hugo Valente is elment mellette. A 7. helyet megszerző marokkói és a mögötte végző francia végig nagy csatát vívott egymással: Valente az első körben hátulró megpöckölte Bennani autóját, amelyért sportszerűtlenségi figyelmeztetést kapott.
A magyar pilóta végül 9. lett, ám a második futamot – amelyen a 3. pozícióból rajtolhatott volna - kénytelen kihagyni: a Zengő Motorsport tájékoztatása szerint az ok a szervó meghibásodása.
A nyitófutamon jutott egy pont a mezőny harmadik gyártójának, a Ladának is, az előszezonban csak minimálisan tesztelt Granta WTCC-t James Thompson kormányozta célba a 10. helyen.