A karbonból készült kerék 35 százalékkal lesz könnyebb egy hagyományos alufelninél, legalábbis a BMW-k esetében.
A BMW jelentős tapasztalatra tett szert az i3 és i8 kifejlesztésekor a szénszálas műanyag szériagyártását illetően, így ezt kamatoztatva a jövőben számos karbonból készült alkatrészt szeretnének bemutatni. Franz Storkenmaier a márka könnyűszerkezetes alkatrészeiért felelős menedzsere szerint két éven belül piacra dobják a szénszálas felnit, amiből kétfélét is terveznek, az egyik teljesen karbonból fog készülni, míg a másik szénszál-alu hibrid lesz.
„A kovácsolt alumíniummal szemben a hibrid kerék 25 százalékkal könnyebb, a teljesen szénszálas pedig 35-tel. Ez pedig kiemelkedően fontos súlycsökkenés, hiszen rugózatlan tömegről beszélünk.” – nyilatkozta Storkenmaier, aki azt is hozzátette, hogy ezek a felnik amellett, hogy könnyebbek és szilárdabbak a hagyományos társaiknál, könnyebben is javíthatóak. Utóbbi persze relatív, hiszen egy karbonból készült, sérült kereket lehet, hogy könnyű megjavítani, csak nem lehet, vagy legalábbis nem érdemes a sarki felniszerelő-műhelybe elvinni.
A szénszálas felnin kívül karbon kormányon is dolgoznak, ami valószínűleg népszerű extra lesz az M-es modellek vevőinek körében.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |