435,31 kilométer/órás sebességével lenyomta a Bugatti Veyron Super Sportot az amerikai John Hennessey alkotása, a Venom GT, ám az amerikai erőgép csúcsa biztosan nem lesz világrekord. A teljesítmény ennek ellenére elképesztő, ráadásul belülről is átélhetjük.
A Hennessey-brigád újabb kísérletére február 14-én került sor Floridában, a Kennedy Űrközpont kifutóján, ahol egy amerikai pilóta, Brian Smith, a Miller Motorsports Park versenypálya igazgatója vezette a Venom GT-t.
Noha a 435,31 kilométer/órás sebesség jobb a Bugatti eredményénél, hivatalossá mégsem fog válni, ugyanis az előírások szerint mindkét irányban hasonló teljesítményt kellett volna nyújtani, erre azonban nem került sor. „Mindkét irányban akartunk autózni, de a NASA sajnos ehhez nem járult hozzá. Ide, a NASA-hoz már bejutni is óriási fegyvertény volt, egy két éven át tartó procedúra eredménye. Mivel azokban az órákban viszonylag nyugodt volt az időjárás és nem volt erős a szél, biztos vagyok benne, hogy az eredmény a másik irányba is pontosan ilyen lett volna” – nyilatkozta a kocsi megálmodója, John Hennessey.
A szakember arra is rávilágított, hogy a Guinness szabálymódosításai szerint valószínűleg akkor sem taszították volna le a trónról a Bugattit, ha mindkét irányban sikeresen teljesítenek: „Ki tudja, hogy miért, de a Guinness úgy döntött, hogy csak azok az autók pályázhatnak a világ leggyorsabb, sorozatban gyártott autójának címére, amelyekből legalább 30 darab készül. Mi eredetileg is azt terveztük, hogy a Venom GT-ből 29 darabot fogunk gyártani, ráadásul ezek közül 11 már el is kelt” – mondta Hennessey, aki elárulta: csapata nem készül több csúcssebesség-kísérletre, a jövőben inkább a világ néhány ismertebb versenypályáján próbálnak meg körrekordokat felállítani.
Mint ismeretes, az amerikai társaság több ízben is kísérletet tett a Veyron Super Sport trónjának megkaparintására. Legutóbb tavaly februárban próbálkoztak: akkor a Lotus Exige-re hajazó, 7 literes, duplaturbós, V8-as, 1244 lóerős Chevrolet motorral hajtott Venom GT-vel 427,6 kilométer/órás sebességet produkáltak a kaliforniai NAS Lemoore légibázis 3,2 kilométer hosszú kifutóján. Ez alacsonyabb volt ugyan, mint a Veyron által 2010-ben produkált 430,9 kilométer/órás csúcsa, Hennessey akkor azzal érvelt, hogy a Bugatti a sorozatban gyártott modellek sebességét 415,21 kilométer/órára korlátozza: a felek között végül a rekordokat hitelesítő Guinness tett igazságot, amely továbbra is a Bugattit ismerte el a világ leggyorsabb autójának.