Eltelt egy év és a tavaly februári kísérlet után John Hennessey, a legendás texasi autóépítő mester ismét kísérletet tett arra, hogy Venom GT nevű alkotásával megfossza a világ leggyorsabb autójának járó titulustól a Bugatti Veyron 16.4 Super Sportot.
Mint ismeretes, Hennessey-ék tavaly februárban is kísérletet tettek a Veyron Super Sport trónjának megkaparintására. A Lotus Exige-re hajazó, 7 literes, duplaturbós, V8-as, 1244 lóerős Chevrolet motorral hajtott Venom GT-vel 427,6 kilométer/órás sebességet produkáltak a kaliforniai NAS Lemoore légibázis 3,2 kilométer hosszú kifutóján. Noha ez alacsonyabb volt, mint a Veyron által 2010-ben produkált 430,9 kilométer/órás csúcsa, Hennessey azzal érvelt, hogy a Bugatti a sorozatban gyártott modellek sebességét 415,21 kilométer/órára korlátozza: a felek között végül a rekordokat hitelesítő Guinness tett igazságot, amely továbbra is a Bugattit ismerte el a világ leggyorsabb autójának.
Mint a Top Gear hétfőn nyilvánosságra hozta, Hennessey-ék ezúttal Floridában, a Kennedy Űrközpont kifutóján próbálkoztak és az eredmény nem is maradt el: a Venom GT 435,31 kilométer/órás sebességet ért el, ami jobb a Bugatti eredményénél, hivatalossá mégsem fog válni, ugyanis az előírások szerint mindkét irányban hasonló teljesítményt kellett volna nyújtani, erre azonban nem került sor. „Mindkét irányban akartunk autózni, de a NASA sajnos ehhez nem járult hozzá. Ide, a NASA-hoz már bejutni is óriási fegyvertény volt, egy két éven át tartó procedúra eredménye. Mivel azokban az órákban viszonylag nyugodt volt az időjárás és nem volt erős a szél, biztos vagyok benne, hogy az eredmény a másik irányba is pontosan ilyen lett volna” – nyilatkozta a kocsi megálmodója, John Hennessey.
A szakember arra is rávilágított, hogy a Guinness szabálymódosításai szerint valószínűleg akkor sem taszították volna le a trónról a Bugattit, ha mindkét irányban sikeresen teljesítenek: „Ki tudja, hogy miért, de a Guinness úgy döntött, hogy csak azok az autók pályázhatnak a világ leggyorsabb, sorozatban gyártott autójának címére, amelyekből legalább 30 darab készül. Mi eredetileg is azt terveztük, hogy a Venom GT-ből 29 darabot fogunk gyártani, ráadásul ezek közül 11 már el is kelt.”
Hennessey szerint csapata nem készül több csúcssebesség-kísérletre, a jövőben inkább a világ néhány ismertebb versenypályáján próbálnak meg körrekordokat felállítani. Az egyik kiszemelt helyszín épp a Top Gear tesztpályája, ahol jelenleg a Pagani Huayra tartja a rekordot 1:13,8-as idővel. „Úgy gondolom, hogy ott, Dunsfoldban mi lehetünk a leggyorsabbak. Stiggel a volán mögött képesek lennénk megjavítani az időeredményt. Az sokkal nagyobb fegyvertény lenne, mint a mostani csúcssebesség” – fogalmazott a texasi autóépítő.