Formás külső, kompakt méret és új dízelmotor az újítások között.
Négy éves pályafutása után a BMW idén leváltja az aktuális X3-at, melynek ráncfelvarrott utódjáról ma rántották le a leplet. Az új X3 kompakt külső méretei az egy centiméterrel megnövelt hosszúságától eltekintve megegyeznek az előddel, számos részletmegoldással kiemelve a határozottabb karakterét. Az autó orrán az új tervezésű kettős körfényszórók tűnhetnek fel azonnal, amik teljes-LED kivitelben is rendelhetők.
Az utastere és csomagtartó (550 – 1600 liter) térkínálatában az új BMW X3 a szegmens egyik legtágasabb autója. Belül a BMW-re jellemző anyaghasználattal találkozni, a középkonzolon pedig extrafelszerelésként rendelhető automatikus légkondicionáló berendezés „Black Panel” kijelzővel és nemesfa betétekkel. A praktikum javára szolgál egy elhúzható fedél mögé rejtett, új pohártartó is, továbbá a leendő vásárlók négy új kárpitszín és négy új díszítőberakás közül válogathatnak.
Az új X3 terepezős vagy sportosabb jellemzőit erősítendő kétféle csomag közül lehet választani. A robusztusabb SAV-karaktert jobban kiemelő xLine felszereltségi csomag kívülről a lökhárítók fényes fémberakásairól, az oldalsó burkolatok és a légbeömlő nyílások díszléceinek matt alumínium felületéről, illetve az első és a hátsó alsó védőlemezről ismerhető fel.
A sportosságot az M aerodinamikai csomag erősítheti, valamint a magas fényű BMW Individual Shadow Line összeállítás egyaránt a még határozottabb megjelenést szolgálja. Mindezt hatféle külső szín és három, 18, 19 és akár 20 colos méretben is rendelkezésre álló, könnyűfém keréktárcsa kínálata teszi lehetővé. A műszaki különlegességek között említhető többek között a nyolcfokozatú sport-automata sebességváltó, a sport-kormánymű, és a még fejlettebb menetdinamikai képességekre hangolt futómű.
Az új BMW X3 motorpalettáján már piaci bevezetésekor négy dízel- és három benzines erőforrás sorakozik, amelyek mind teljesítik az Euro 6 kipufogógáz-szabvány előírásait. A dízelmotorok terén új fejlesztésű egységekkel találkozni. A 2.0 literes dízelmotorok legújabb generációja mágnesszelepes injektorokkal működő common-rail közvetlen befecskendezéssel készül, s megnövelt, 2.000 bar befecskendezési nyomással dolgozik. A X3 xDrive20d teljesítménye így a korábbi 184 lóerős szintről 190 lóerőre nőtt, míg 380 Nm maximális nyomatéka 400 Nm-re. A nagyobb dízel modellekben szintén továbbfejlesztett, háromliteres soros hathengeres erőforrás dolgozik, igény szerint 258 vagy 313 lóerős teljesítménnyel.
A benzines változatoknál szintén a 2.0 literes, négyhengeres és a 3.0 literes, soros hathengeres blokkok állnak rendelkezésre, 184, 245 vagy 306 lóerős teljesítménnyel. A hajtáslánc másik fontos eleme az xDrive összkerékhajtás, ami a leggyengébb, 150 lóerős 18d erőforrás kivételével az összes változathoz elérhető, mi több a 184 lóerős 20i kivételével a szériafelszereltség részét képezi.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |