Autó hvg.hu 2014. január. 04. 10:33

A budapesti bringások látszódnak leginkább

Noha egyre több magyar kerékpáros használ elől és hátul is lámpát, a fővárosiak tartják be leginkább a szabályokat - derül ki a Magyar Kerékpáros Klub felméréséből.

A kerékpárosok közel nyolcvan százaléka elől és hátul is jól látható lámpát használ – derül ki a Magyar Kerékpáros Klub felméréséből, mely során az ország minden táján 3274 kerékpáros lámpahasználatát vizsgálta meg.

Bár előnyük csökkent, az eddigiekhez hasonlóan ismét a budapesti bringások a legszabályosabbak. Az elől és hátul is kivilágított kerékpárok részaránya 79 százalékra nőtt, míg a lámpátlanok aránya 9 százalékon stagnált.

Fülöp Máté

Ugyanez a két adat a nagyvárosokban 71 és 15 százalék, a 10 és 100 ezer lakos közötti településeken 68 és 16 százalék, a 10 ezresnél kisebb falvakban 57 és 24 százalék.  Az országos átlag 74 és 12 százalékra javult. Bár az összesített adatok szerint a kisebb települések számai rosszabbak, a legnagyobb javulás is itt mérhető a 3 év alatt, vagyis elindult a felzárkózás a városi biciklistákhoz. A kerékpárosok többsége már alig használ dinamós lámpát, inkább energiatakarékos LED-es lámpákat vesznek.

Az új szabályozás szerint egyébként a lámpák és a fényvisszaverő prizmák fényének 150 méterről is láthatónak kell lenniük, és fényvisszaverő prizmából már a kerékpár elejére is kell egy fehéret helyezni, nem csak egy pirosat hátulra. Viszont a küllőprizmát helyettesítheti a kétoldalon fehér fényvisszaverő körgyűrű felület, és - a gyakorlatot figyelembevéve - a kerékpároson elhelyezett világítás is szabályos.

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2025. január. 06. 09:30

MVM-terjeszkedés Romániában: a helyiek szerint Orbán most tolja be az országba Putyin trójai falovát

A magyar állami energiacég kivásárolja a német E.On-t Románia második legnagyobb gázcégéből. A helyi félelmek szerint, ha az üzlet lezárul, az MVM orosz gázzal fogja ellátni az ország háztartásainak csaknem felét, és ezzel nagyban erősödik Moszkva befolyása Bukarestben. A tranzakció 2025 első felében zárulhat, de még elkaszálhatják. Ennek az esélyét erősítheti az a sürgősségi rendelet, mellyel a román kormány megakadályozhatja a stratégiai fontosságú vállalatok “ellenséges” átvételét.