A BMW hibrid szupersportautója mellett, a városi használatra szánt, elektromos i3 iránt is hatalmas az érdeklődés, olyannyira, hogy eddig közel tízezer darabot rendeltek belőle.
A BMW a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatta be az i3 és i8 modelleket, melyek közül az első egy 170 lóerős elektromotorral szerelt városi autó, a második pedig egy konnektorról tölthető hibrid szupersportkocsi, 231 lóerős benzinmotorral és 131 lóerős elektromotorral szerelve. Mindkét modell formavilága kellően futurisztikusra sikeredett, ami összhangban van a műszaki tartalommal is, hiszen a BMW ún. LifeDrive-architektúrát alkalmaz mindkét típusnál, ami az alumínium alvázból és a szénszál-erősítésű műanyag utascellából áll.
A szokatlan formavilágot és a különleges technológiát természetesen voltak, akik szkeptikusan fogadták, a legtöbben viszont pozitívan álltak a bajorok elektromos modelljeihez, mind a szaksajtó, mind pedig a potenciális vásárlók részéről. Ezt igazolják Ian Robertson, a márka globális értékesítési vezetője által most közzétett adatok is, amik arról szólnak, hogy az i3-ra közel 10 ezer megrendelés érkezett, az i8-ból pedig előrendelésben elfogyott az összes jövő évre tervezett példány.
Hogy az i8 kapcsán ez mekkora mennyiséget takar, arra nem tért ki Robertson, de a 126 ezer eurós, vagyis átszámítva nagyjából 38 millió forintos alapárat figyelembe véve egy párszázas darabszám is kimagaslónak számít. Főleg annak tükrében, hogy 1,5 literes, háromhengeres benzinmotorral, illetve 131 lóerős elektromotorral szerelt szupersportautóval még nem találkozott a világ.